Dag 111 Santiago - Reisverslag uit Santiago, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 111 Santiago - Reisverslag uit Santiago, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 111 Santiago

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

17 November 2009 | Spanje, Santiago

Vanochtend nog maar even een foto gemaakt van mijn onderdanen. Er zullen een paar mensen zijn die hier van genieten, niet dat ze het mij de pijn gunnen, maar ze vinden het toch wel interessant.
Het is vandaag droog, de schoenen zijn ook redelijk opgedroogd en ik ga dus vrolijk op voor de finale.
Het is nog even genieten; van het bos (ja moeders, ik luister weer niet naar je), een paar kleine heuveltjes en als het koffietijd is breekt de zon door. Iedereen wordt vrolijk en de temperatuur loopt nog zo op dat de jas uit kan.
Dan ligt ineens de stad aan je voeten en besef je dat het bijna over is. Niet meer iedere dag je tas inpakken, zien of je niets vergeten bent, je water bijgevuld is, voldoende proviand hebt en dan heerlijk lopen.
Je passeert het bord van Santiago en dan is het nog een klein uurtje lopen voordat je bij de kathedraal bent. Ik verloop me natuurlijk weer een keer, het hoofd er niet bij, en dat is dus een kilometer en een klim extra.
Daar staat hij dan, hij die ik in 3 maanden niet gezien heb. Het is een emotioneel weerzien.
Het schijnt dat er een webcam op het plein is, misschien waren we even wereldberoemd.
Dan op voor de compostella. Ik ga voor de spirituele, de religieuze is mij wat te beperkt. Een prachtig certificaat met mijn naam in het latijns.
Onderweg naar het hotel en ook later treffen we nog pelgrims en dat terwijl het toch een redelijk grote stad is.
Morgen tref ik mijn oude wandelmaatjes Bruno (B) en Julie (C) bij de mis van 12.00 uur.
Zien of ze dat oude wierrookvat omhoog kunnen krijgen.
De dag erna gaat het richting Kaap Finesterra, wel met de bus want 4 dagen over heuvelachtig terrein is te veel voor mijn voeten. Mijn schoenen zullen daar wel blijven en ook mijn steentje gaat de zee in.
Het steentje heb ik ooit meegenomen uit de Oostzee en mag van mij nu terug. Ik hoef niets achter te laten. Wat geweest is geweest en daar is niets meer aan te doen. Je kunt er hooguit lering uit trekken.
De dag erop gaat het richting noord. Hoe moet nog uitgezocht worden. De verbinding hiervandaan zijn niet je-van-het wat snelheid betreft. Ergens volgende week zullen we wel weer in Oosterwolde zijn en dan is het borreltijd en natuurlijk drop, want de lekkere hindeloper ruitjes hebben ze hier niet.
Dus als jullie zin hebben kom je op zondagmiddag 29.11.2009 maar even langs. Ik ben wel een beetje nieuwsgierig naar alle nieuwtjes en roddels uit het dorp.
Voorlopig is dit het laatste verslag uit Spanje. Mijn pen is leeg, hoe is het mogelijk. Als ik thuis ben volgt de epiloog.
Tot gauw en bedankt voor jullie reacties.
Ultreia.

  • 17 November 2009 - 21:13

    Trudy:

    Fijn voor jou dat je er eindelijk bent Liana. Jammer voor ons dat je mooie verslagen nu geen vervolg meer hebben, zal wel even wennen zijn ;) Gefeliciteerd meis, je mag echt trots op jezelf zijn.

  • 17 November 2009 - 21:32

    Janneke:

    Gefeliciteerd, Li..

    Het leest wel wat moeilijk als de tranen in je ogen springen ...

    Maar ik ben dan ook zo ontzettend blij dat je bent waar je heen wilde en ik ben en blijf een romaticus :) .

    Oant sjen in het droprijke (K&H)-Oosterwoldse

  • 17 November 2009 - 21:40

    Geertje:

    Liana, gefeliciteerd !!

    een geweldige prestatie

  • 17 November 2009 - 22:01

    Desiree:

    Van Harte Gefeliciteerd met deze overwinning.
    Ik kan me voorstellen dat het emotioneel was.
    En natuurlijk komen we 27-11 langs.
    Je verhalen waren schitterend, maar ben ook blij dat je straks weer hier bent.
    Gaan we weer gezellig samen lopen, hahaha.

    Groetjes Desiree.

  • 17 November 2009 - 22:23

    Wiep:

    gefeliciteerd Liana je hebt het dan toch maar eventjes gedaan.
    wat zal je familie trots op je zijn.
    dikke kus,ook van Jan natuurlijk.

  • 18 November 2009 - 07:26

    Marcel De Roeck:

    Vanwege de 2 belgen, die met jullie meeliepen van Roncevales tot Santo Domingo, een dikke proficiat jullie hebben het gehaald wij moeten volgend jaar nog maar eens terugkomen tenminste als wij thuis een vergunning beetkrijgen

    Groetjes ook aan Bruno, Julie,Barbara en Melissa

    En nu terug naar huis!

  • 18 November 2009 - 07:58

    Willy En Frans:

    Een staande ovatie gaven we jouw als we erbij konden zijn. Gefeliciteerd.Je mag trots zijn op jezelf, je hebt het toch maar even geflikt.Geniet van je topprestatie. Groeten Frans en Willy

  • 18 November 2009 - 08:07

    Carla:

    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!
    Chapeau !

  • 18 November 2009 - 08:20

    Leo :

    Dit verdient een hartelijke proficiat.
    Doorzettingsvermogen is een mooie deugd.

    Tot binnenkort.

  • 18 November 2009 - 08:56

    Janny:

    gefeliciteerd Liana met deze geweldige prestatie, als ik een hoed op had deed ik deze af voor jou. Ik vind het superknap van je dat je dit gedaan hebt.
    Ik hoop dat ik je tijdens een tochtje in Nederland nog een keer tegen kom en anders in Nijmegen.
    Groetjes Janny

  • 18 November 2009 - 09:04

    Peregrinofrans:

    Hola Liana,

    Je hebt een prestatie van de bovenste plank geleverd!

    CHAPEAU

    Buen Camino...

  • 18 November 2009 - 12:30

    Froukje Rietman:

    Geweldig, goede reis terug en.....uitrusten.

  • 18 November 2009 - 15:11

    Henk, Wietske & Nick:

    Top prestatie! Geniet nog van de dagen in Spanje!

    Tot snel!

  • 18 November 2009 - 15:21

    Janet:

    Goed zo zus.Je mag trots zijn op jezelf. Nu nog de volgende stap.

  • 18 November 2009 - 15:25

    Pa En Ma:

    Geweldig om dit te presteren, is meer dan een felicitatie waard! Fijn dat je nu in Santiago bent. Fijne dagen nog met Jelle, ook de groeten van de famkes.
    Twee dikke knuffels.
    Liefs en groetjes!

  • 18 November 2009 - 16:02

    Jelmer:

    Super gedaan Liana!
    Gefeliciteerd met deze superprestatie, erg goed gedaan. Een goede reis terug en tot ziens met kerst!

    Groetjes uit Oostenrijk

  • 18 November 2009 - 16:21

    Atsje En Syb:

    Lokwinske mei it heljen fan SANTIAGO DE COMPOSTELA. En dat yn ien lange kuier fan 28 july oan't no op 17 novimber, fan Easterwâlde nei Santiago.
    Genietsje en doch de groeten oan Jelle.

  • 18 November 2009 - 18:53

    Jolanda:

    Wow.... respect!

  • 18 November 2009 - 21:57

    Hennie:

    Gefeliciteerd Liana, wat ontzettend knap dat je dit hebt bereikt. Dit avontuur zal je je hele leven lang herinneren.
    Top.
    Groet,
    Hennie

  • 19 November 2009 - 07:54

    Elly:

    Gefeliciteerd, Liana, met het bereiken van Santiago.

    Ik heb je reisverhalen vanaf Chalon met plezier gevolgd. Mijn tocht zet ik volgend jaar vanaf Vezelay voort. Wie weet ontmoeten wij elkaar nog eens.

    Het gaat je goed.

    Hartelijke groet,

    Elly Tops

  • 19 November 2009 - 11:11

    Bert En Mieke:

    Hallo Liana,
    Een dikke proficiat, zeggen onze zuiderburen. Dat heb je zeker verdient. Wij weten hoe het voelt. We kwamen gisterenavond voor een pauze terug van het klussen bij Judith (Pracht huis), toen we lazen dat je er was. Jammer he, Wij wensen je een goede terugreis. Pas op dat je niet te snel in het oude ritme bent en geniet met volle teugen na van deze wel zeer bijzondere prestatie. Groeten van Bert en Mieke. We vonden het heel erg leuk om samen met jou een stuk te hebben samen gelopen.

  • 19 November 2009 - 20:45

    Josine:

    Deze keer ben ik van weinig woorden: WAUW!!!

  • 20 November 2009 - 18:17

    Monica:

    Geweldig prestatie en doorzettingvermogen,we zijn super trost op jou gefeliciteerd.

    groetjes Marcelina,Pauline,Katherine,Cees en monica

  • 22 November 2009 - 14:35

    Bert Goeree:

    Liana, Gefeliciteerd. Een prestatie van formaat. Je had echter schrijfster moeten worden. Wij proberen ooit eerst maar eens het Pietrpad. Jij hebt wel genoten. Dat blijkt wel uit de verslagen.

  • 26 November 2009 - 05:21

    Akkeliene:

    Super! Maak er een leuk feestje van zondag!

  • 27 November 2009 - 13:53

    Alida:

    hallo liana,

    Wat super dat je het gehaalt hebt,geweldig.
    Ik heb ook met veel plezier je reisverslagen gelezen,die elke week weer werden beproken tijdens het wandelen op maandag.

  • 11 Maart 2011 - 11:33

    Lisse En Cecilia:

    WOW.. dit is echt super gaaf!
    wij zijn twee hele goede vriendinnen en onze droom is om de tocht te lopen. Wij wonen ook in oosterwolde echt heel toevallig! echt respect voor u! groetjes Lisse en Cecilia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 919
Totaal aantal bezoekers 393896

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: