Dag 1 Diever - Reisverslag uit Elst, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 1 Diever - Reisverslag uit Elst, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 1 Diever

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

05 Augustus 2009 | Nederland, Elst

Hallo allemaal,
Het heeft even geduurd, maar ik zit eindelijk weer achter een computer en wel die van pa in Elst.

Dag 1
Afgelopen donderdag zijn we uit Oosterwolde vertrokken.
Omdat Jelle maandags besloten had dat hij toch maar op fiets ging i.p.v. lopen, moest hij nog langs de fietswinkel in Appelscha om een stuurtas.
Ik heb de boel nog een beetje opgeruimd en ben vervolgens ook op pad gegaan. Bij het bezoekerscentrum van het Drentsfriesewold heb ik koffie gedronken en krant gelezen. Ik was nog geen 500 meter verder of het begon te regenen, wat gelukkig maar kort duurde. Na nog een foto vanaf de uitkijktoren van de kale duinen (wanneer zal ik daar weer op zondagmorgen lopen?) genomen te hebben verder richting Diever gelopen. Op een gegeven moment hoor ik een fietsbel en wel ja daar komt de chef aan fietsen met een aanhanger. De bagage was toch te zwaar en de fiets zou dit niet overleven. Vervolgens hebben we koffie gedronken bij Hoeve aan de Weg. Daar treffen we fietsers die mij al hebben zien lopen. In Diever bij cafe De Lange, onder wandelaars wel bekend, wachtte een lekker biertje. Nu moesten we nog op zoek naar een slaapadres. De eerste in het boekje van vrienden op de fiets heette ook Hanenburg, maar was iets te ver uit het centrum. We zijn belandt in de Bosbes en dat was een geweldige ontvangst. We zijn bij een restaurant gaan eten, wat niet veel bijzonders was en zijn daarna weer naar cafe De Lange gegaan voor het dessert. Waren we daar direct maar weer heen gegaan, maar ja het is niet anders.
We hebben goed geslapen en na een vorstelijk ontbijt zijn we weer op pad gegaan.
De eerste 20 km zit erop.

• 05 Augustus 2009 - 22:37

Desiree:

Hahaha, de chef met een fiets met aanhanger!!
    Daar ga je wel even een foto van maken hè???