Dag 3 Ommen - Reisverslag uit Elst, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 3 Ommen - Reisverslag uit Elst, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 3 Ommen

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

05 Augustus 2009 | Nederland, Elst

Daar gaan we weer. Ik ben vrij snel in Dedemsvaart, waar een toertocht voor oude moteren is. Jelle heeft al gratis koffie gekregen, maar ik heb pech, zoals ook een van de motorrijders waarvan de motor niet wil starten. We gaan koffiedrinken op de Julianastraat (naamgenoot). Jelle laat gratis zijn banden oppompen bij de plaatselijke fietsmaker en ik zet 2 onbekende mannen op de foto die dat graag willen. In Dedemsvaart hebben ze de dag ervoor gefeest en dat was ook wel te zien.
Na nog een pauze op Arrienveld arriveer ik in Ommen. Wat is dat toch handig dat oranje zadeldekje. Ik bezeer mijn beide benen aan een plantenbak om op een stadsplattegrond te zoeken naar het slaapadres, dat Jelle reeds geboekt had. Dit bleek 2 kilometer terug te zijn en dat was behoorlijk balen. Daar gekomen bleek dat Klaske, een friezin getrouwd met een drent, graag even fries wilde praten.
Voor de maaltijd moesten we weer naar het centrum. Het leek een leuk restaurant, maar Jelle heeft matig gegeten. De mosselen waren wel lekker.
Toen natuurlijk weer 2 km terug. Een beetje tv gekeken en de luikjes gingen weer dicht.
Weer 26 km