Dag 9 Groesbeek - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 9 Groesbeek - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 9 Groesbeek

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

09 Augustus 2009 | Nederland, Venlo

Om 8.25 ben ik vertrokken nadat we pa en ma uitgezwaaid hadden, want die gingen een dagje op stap.
Na 2 uur was ik in Nijmegen bij het Valkhof en bedacht dat ik mijn museumjaarkaart had meegenomen.
Dit was meteen een oplossing voor de natuur en kon ik naar de tentoonstelling van Jan Jansen. Ik kreeg natuurlijk prompt commentaar op mijn schoenen.
Om kwart over twaalf trof ik Jelle bij de kiosk.
Na een ijsje via de wedren verder.
Wat een verandering. Ik kan nu ook beter zien wat er omheen ligt.
Een begraafplaats, een skatebaan en een prachtig parkje.
De studenten zijn stil.
Na Dekkerswald, geen koffie want Wietske is op vakantie, zie ik een bord van de canadese begraafplaats en besluit een stukje om te lopen. Met de 4daagse komen we er langs, maar nu kan ik in alle rust rondlopen.
Indrukwekkend, ik ben blij dat mijn kinderen er niet liggen.
In Groesbeek naar de visboer en vervolgens aan de palmpjes wachten op Jelle. Die kwam, na ook nog een pauze, anderhalf uur later.
Hij had het zwaar, het was warm. En als je als middelbare denkt dat je je als een puber kunt gedragen moet je dat de andere dag als een bejaarde bezuren.
We raken aan de praat met een stel waarvan de dame ook de 4daagse loopt. Het wordt weer gezellig.
Om 8 uur zoeken we ons pension op en Jelle valt direct in slaap.
Gelukkig hebben we gescheiden slaapkamers zodat ik nog wat tv kan kijken.
25km