Dag12 Roermond - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag12 Roermond - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag12 Roermond

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

13 Augustus 2009 | Nederland, Maastricht

Na lekker geslapen te hebben, gaan we na het ontbijt weer op pad.
Bij de eerste spoorwegovergang raak ik Jelle al kwijt.
Hij fietst rechtdoor omdat de weg waar we inwilden verboden is voor fietsers. Maar ja, ik ben natuurlijk geen fietser.
Ik kom weer op het pieterpad. Na verloop van tijd neem ik toch weer de knooppuntenroute en kom door buitenwijken van Tegelen.
In Belfeld zit Jelle al aan de vlaai, want we zijn in Limburg en hebben nog niet van deze specialiteit genoten.
Langs de provinciale weg naar Reuver. Het autolawaai wordt goedgemaakt door het prachtige uitzicht op de Maas.
We belanden onafhankelijk van elkaar in Beesel, waar de draak los is. Dit is een festijn wat 1 keer in de 7 jaar wordt gevierd en het dorp is een en al draak.
Ik doe mij tegoed aan een kleine versnapering.
Via een prachtige route kom ik langs Asseltse Plassen, nu begrijp ik waarom er zoveel mensen onderweg zijn.
In Asselt staat een prachtig kerkje,een museum en natuurlijk een terras genaamd Maaszicht.
Via de pelgrimsroute loop ik Roermond binnen en bij het station tref ik manlief weer.
Hij is na Beesel via Rijkel, Swalmen en Boukoul gefietst.
We gaan slapen bij Van der Valk in het Theaterhotel. Een beetje luxe, maar toch betaalbaar.
Lekker eten en om 9 uur alweer plat.
25km erbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 394034

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: