Dag 13 Sittard - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 13 Sittard - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 13 Sittard

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

13 Augustus 2009 | Nederland, Maastricht

In Roermond willen we de kathedraal bekijken, maar die is dicht. In de Munsterkerk is heilige mis. Jammer.
We pakken onze spullen op de fiets en het begint te regenen. Dit duurt gelukkig niet lang.
Via een drukke weg gaan we Roermond uit. Ik heb geen detailkaart meer van de omgeving en kijk bij een benzine station dan maar op een wegenkaart.
Ik ga na Linne naar Montfoort. Het is middagpauze dus neem ik vlaai als lunch.
Na Montfoort neem ik de verkeerde weg en beland in Mariahoop, het regent alweer. Alles dicht natuurlijk. Ook bij de volgende dorpen. Op een enkeling na, ook niemand gesproken vandaag.
Via een knooppuntenbord ga ik via Duitsland. Het wordt steeds warmer en om 4 uur ben ik in Tuddern. Dat werd tijd want het water was al wat op rantsoen. Bij een kiosk wordt weer het een en ander aangevuld.
Een uur later zit ik op de markt van Sittard.
Jelle heeft al ingecheckt en we gaan eten bij cafe Bloem, vernoemt naar de dichter, past wel een beetje bij ons.
Ik ga redelijk op tijd naar bed en Jelle komt ietsje later.
Jelle is deze dag na een klein tussendoortje toch langs de weg blijven fietsen. Op zijn fietskaart stond Sittard niet vermeld en hij had geen zin om veel om te fietsen.
De dertiende dag deed zijn naam wel een beetje eer aan.
Morgen beter.

30km


  • 14 Augustus 2009 - 10:44

    Desiree:

    Misschien wel een echte 13e dag, maar je hebt toch mooi maar weer even 30 km gelopen.
    Ik vroeg me af hoe laat je smorgens eigenlijk vertrekt ivm met de warmte.
    Er komen weer een paar prachtige dagen aan, ik wens je weer een fijne (voet)reis!

  • 14 Augustus 2009 - 11:39

    Janneke:

    Ik kan je bijna zien lopen op de Montforterstraat tussen Montfort en Mariahoop wanneer ik inzoom op maps google nl (helaas mag ik geen url plaatsen: dan had je gelijk een wegenkaartje. moest de punten weghalen)

    Wat ben je al ver: nog een paar stappen en je bent Nederland uit: weet je zeker dat je er nog een dikke 100 dagen over doet?? Met deze snelheid ben je er over een paar week :)

    Met je "roots" in de hotelwereld had je kunnen weten dat het beter is dit getal over te slaan: van dag 12 hup naar dag 14 !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 393992

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: