Dag 21 Luik - Reisverslag uit Luik, België van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 21 Luik - Reisverslag uit Luik, België van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 21 Luik

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

19 Augustus 2009 | België, Luik

Ja, ik ben weer in Luik.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik me niet meer ga afvragen waarom zaken gaan zoals ze gaan, er zal wel een reden voor zijn.
Vanmorgen tegen negenen vertrokken en om 9.15 ben ik weer op de route.
Het loopt mooi door het bos en de stijging gaat geleidelijk. Trouwens wel 3km lang. De paden gaat wel.
Bij het plaatsje Lagrande wordt ik weer het bos ingestuurd en er volgt een afdaling. Voetje voor voetje ga ik recht naar beneden over een pad vol stenen en boomwortels. Ik begin mijzelf af te vragen of ik dit wel leuk vindt. Niet dus, alleen door het bos en ik kom geen mens tegen en bovendien schiet het ook niet op.
In Petit-Berleur kijk ik de kaart en besluit van de route af te wijken, ik kom er later toch wel weer op. Prompt kom ik een bankje tegen en besluit te pauzeren. 7 km in 2uur en een kwartier, dat zijn niet mijn snelheden.
Ik heb besloten dat het anders moet, de bergnatuur en het bos is mooi maar ik loop liever langs dorpjes, riviertjes en op een normale ondergrond.
Na een uurtje rust loop ik de afslag van de route voorbij, dus dan maar langs de, niet al te drukke, weg naar Nandrin.
Hier is een leuk terras en de eigenaresse spreekt nederlands.
Ik krijg een biertje en een croque monsieur zonder hesp. Nog een cappuccino na en de rekening compenseerd de uitgave voor het slaapadres weer een beetje.
Ik besluit de bus naar HUY te nemen, nog 15 km lopen met deze hitte, daar heb ik geen zin in.
Omdat het vakantietijd is zijn er niet zoveel bussen, de eerste die komt gaat naar Luik. Ook goed.
In de bus bedenk ik dat ik dan wel weer in het hostel kan gaan slapen. Ik denk dat Jacobus me terug stuurt omdat ik geen stempel in mijn credential (pelgrimspaspoort) heb, kan ik dan meteen halen.
De chauffeur vergeet mij te melden dat ik moet overstappen en als ik hem erop aanspreek, in mijn halfbakken frans, is het te laat en zitten we al op de 4-baansweg terug.
Hij zegt dat ik maar moet blijven zitten en er volgt een mooie rondrit door de omgeving.
Af en toe zie ik borden met namen als Huy, Dinant en Reims. Daar moet ik allemaal nog langs.
Op het eindstation in nergenshuizen zegt hij dat ik maar in het bushokje moet wachten. Ik kijk op het tijdschema en dat ziet er niet goed uit.
Even later komt er een bus en de chauffeur zegt dat ik moet instappen. Hij gaat naar Luik.
Ik hoef geen nieuw kaartje te kopen.
Na verloop van tijd bemerk ik dat hij nergens stopt.
Hij vraagt of het goed is dat hij mij bij het station in Luik afzet, geen bezwaar natuurlijk. Heerlijk zo´n grote prive bus.
Bij het station hoef ik maar even te wachten op de bus naar het centrum.
Na 2 1/2 uur bussen (30km) sta ik bij het hostel op stoep en gelukkig is er plaats.
Na het douchen en wassen ga ik naar de carrefour om een hapje en eet dat in het hostel op.
Nu zit ik alweer een uur te typen en morgen ga ik eerst mijn stempel halen en vervolgens met de trein naar Huy.
Ik ga langs de Maas lopen. Ik had dat van de week al eerder bedacht, maar toch niet gedaan.
Ik ga nu echt de Via Mosana doen.
Tenminste dat is de bedoeling, haha.

Toch nog 11 km gelopen, maar niets opgeschoten.

Desi nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Je moeder en ik hebben al een leuk kaartje gestuurd en het gebakje houd ik wel tegoed. Brengen mag natuurlijk ook.

  • 20 Augustus 2009 - 08:24

    Leo Custers:

    Zo ben je met nieuwjaar nog niet terug thuis!!!!!
    Goeie reis nog.
    Groetjes, Leo

  • 20 Augustus 2009 - 08:53

    Janet:

    Kan me voorstellen dat het even een 'knak' in je moraal was daar op dat bankje in de bergen.Een pelgrimage is dus niet alleen maar culinaire genoegens,denk dat ik er dan toch maar van afzie.of is er ook een route naar santiago die ik met de cabrio kan doen?Groetjes Janet

  • 20 Augustus 2009 - 11:25

    Desiree:

    Wat kan je toch heerlijk schrijven. Ik geniet ervan en kijk iedere dag uit naar je verhalen. En ga maar niet meer door die bossen hè? Je zal me maar naar beneden kukelen, ik moet er niet aan denken.

    Dikke kus, Desiree

  • 22 Augustus 2009 - 13:04

    Susanna:

    Hey mam,
    ik heb weer een plekje gevonden om te internetten. Het reisleven gaat dus niet over rozen, maar goed dat heeft ook weer zijn charme. Probeer het allemaal positief in te zien en het is toch tof dat je dit allemaal in je eentje doet. Ik ga nu even de andere verhalen vanaf maastricht lezen. Je krijgt van Beppe de groeten. Roelie en Easge printen de verhalen uit, zodat ze ze kan lezen. Dus je wordt gevolgd!
    Groetjes, Susanna

  • 24 Augustus 2009 - 18:10

    Petra Miedema:

    Hee Liana,
    Wat ben jij met een onderneming bezig!! En ook nog wel lopend. Je hoort het, het sportieve heb ik niet van de Kingma's ;-). Zal wel van de Hanenburg's zijn dan. Leuke verslagen schrijf je, vooral deze ga ik zeker van je gebruiken: "En als je als middelbare denkt dat je je als een puber kunt gedragen, moet je dat de andere dag als een bejaarde bezuren"! Fantastisch! Ik ga je zeker volgen!! Heel veel succes met het vervolg!

    Groetjes,
    Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Luik

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 393920

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: