Dag 30 Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 30 Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 30 Reims

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

29 Augustus 2009 | Frankrijk, Reims

Het regent en om 9.30 uur ga ik toch maar op pad. Eerst nog wel langs de pharmacie voor tape, want ik heb gezelschap van blaren en de voetzolen zijn ook voelbaar.
Na weer een onnozel VVV kantoor (ze doen het voor werkverschaffing denk ik) ga ik op pad. De route is niet helemaal duidelijk en ik beland in een dorp. Het is een prachtig dorp maar alles is dicht.
Het inmiddels wel weer droog, maar er staat nog een stevige wind.
Ik maak gebruik van het toilet achter de struikjes naast het plaatsnaambord. Mijn waterfles lekt, het is wat een slap geval, ik had dan ook de oude moeten houden.
Ik loop nog 2,5 km. Ondanks dat het kleine weg is, vermoedt ik dat het een sluiproute is om de tolpoorten te ontwijken, er is vrij veel vrachtverkeer.
Mijn tenen beginnen op te spelen, dat is niet zo gunstig. Het gebeurt wel eens vaker en dan gaat het wel weer over, maar deze keer niet.
Ik besluit om te keren, want ik bevindt mij in een zeer dunbevolkt gebied; de graanschuur van Franrijk, maar ik red de 38km naar Reims toch niet en de slaapmogelijkheden zijn hier beperkt.
Terug in Acy-Romance eet ik mijn broodjes op en ben om 12.55uur bij het station, om 13.06 gaat de trein naar Reims. Een half uur later ben ik daar.
Ik ga naar de Notre Dame en ga deze bekijken. Ik tref een man die compostelagangers opvangt. Ik krijg een adres en hij belt voor mij of er plaats is en dat lukt.
Ook krijg ik een lijst met adressen tot Vezelay en een advies om daar een boekje met adressen te kopen.
Na Vezelay zijn er voldoende mogelijkheden om te overnachten en volgens hem heb ik het matje en de slaapzak niet nodig.
4 jaar geleden heeft hij de tocht zelf ondernomen, dus hij zal het wel weten. Ik krijg een stempel en routebeschrijving en ben met 10 minuten waar ik moet zijn.
Ik mag 2 nachten blijven en mag ook gebruik maken van internet.
Ik ga de stad nog in om een hapje en drankje. Ik telefoneer nog met Jelle dat Susanna mijn goede matje niet mee hoeft te nemen, ik hou dat lichte ding nog maar bij me tot Vezelay.
Gelopen vandaag ongeveer 13km.
Met de trein 38km, dus 25km overgeslagen. Ik vergeef het mezelf maar en commentaar hoeven jullie me niet te geven dat een pelgrim te voet gaat, want jullie weten toch niet waar jullie het over hebben, haha.

  • 29 Augustus 2009 - 11:39

    Desiree:

    Kzou niet durven om commentaar te geven;);)
    Wat een geluk dat je toch steeds de juiste mensen tegen het lijf loopt.
    Dat je enkele dagen geleden naar het kapelletje ging om de Zegen te halen was zo gek nog niet, haha.
    Goed dat je je voeten even rust geeft!
    Ik geef je een virtuele voetbehandeling en gebruik daarvoor de inhoud van mijn welbekende "voetentoilettas".

  • 29 Augustus 2009 - 15:25

    Froukje Rietman:

    Hoi Liana, wat ben je nog steeds dapper aan het stappen! Vandaag 29 augustus lijkt het hier wel herfst, dikke buien , soms hagel en rukwinden. Stukjes met de trein zijn vast ook mooi, zo kun je ook saaie of gevaarlijke delen reizen. Veel succes, ik vind het leuk jou zo te kunnen volgen. Groet van Froukje.

  • 11 December 2009 - 15:35

    Liana Zuidema:

    tineke
    4 september 2009
    hoi liana, een berichie van tineke, jeweetwel van bas. ben gister net terug gekomen van de states en heb een flinke jetlag. vanavond mooi wel, gelukkig, eindelijk, voor het eerst in 8 weken weer getrommeld!!heerlijk. meteen zere polsen, de routine moet er snel weer in. neworleans, louisiana en missisipi waren een belevenis hoor, vooral te heet. maar als ik weer wat uptodate ben, vertel ik daar nog wel eens wat over. hoorde dus van andrea dat je deze weblog oid hebt. leuk hoor! want ik wou net vragen of jij af en toe ook mailt. andrea zei dat je dus dit adres hebt. ik weet nieteens hoe het nou heet. heb wat gegoogled en toen vond ik je. gelukkig heb je niet zo'n common name. andrea zei dat je vertelt wat je dan eet enzo. dat lijkt me vrij saai, maar ik vind dat je leuk schrijft! ik heb al 2x van iemand zo'n reisbeschrijving gelezen. dat ging toen nog gewoon via de mail. maar die beide mannen waren ook in between het een en ander in hun leven en het heeft hun ook veel veranderingen opgeleverd. ik las ergens iets dat je niet weet waarom je loopt. ik hoop en denk dat je dat op enig moment of plaats wel gaat weten of "ervaren" om het maar wat spiritueel te houden. ik hoop dat je geniet (en lijdt natuurlijk, dat hoort bij het genieten) en mooie ervaringen opdoet waar je lang op kan teren. ik zal je vanaf nu een beetje bijhouden. holiday is over. back to work! morgen meteen alweer. en de trubbels van de kleine ondernemer liggen ook alweer opgestapeld. ik hoop dat je het leuk vind om wat van me te lezen. en als dat zo is, dan wil ik evt ook wel gewoon een keer mailen, want dit getyp op zo'n smal balkje, dat vind ik niet wat. misschien kan ik het eerst in word typen en daarna hierin plakken. hé vrouw, wees niet teveule bezig met het miss'n van oe man, want die hebbie al 25 joar lang sjen(fr)useêne(dr)en dizze daagn/moandn die doej moar ien keer in oen leebm en doar moej van genietn. dat fien ik dusssuh... groetn en tot 'n aander keere tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Reims

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 394002

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: