Dag 31 Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 31 Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 31 Reims

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

29 Augustus 2009 | Frankrijk, Reims

Vanmorgen om 8.00 uur ontbeten en daarna achter de computer gedoken, waar ik nu al weer een uurtje of 4 zit. Dit keer bij de Jezuieten.
Het typen gaat niet al te snel want ze hebben hier Franse toetsenborden, afwijkend natuurlijk.
Ik vind de reacties altijd leuk, ook van mensen die ik al jaren niet gezien heb en ik ben daar zeer blij mee. Ik hoop dat jullie een beetje van de verhalen genieten. Het plaatsen van de foto's is wel een probleem. Ik kan nu ook niet bij de computer zelf, de deur is op slot.
Ik geniet erg van het onderweg zijn, want het is meestal een prachtige omgeving en de mensen zijn erg vriendelijk. Als je vraagt of ze Engels of Duits spreken en ze antwoorden een beetje en ik zeg dat ik ook maar een beetje Frans spreek en dan ook nog terrible is het meestal lachen geblazen.
Wel moet je tegen alleen zijn kunnen, want echte conversaties zijn nog niet mogelijk. Het gaat wel steeds beter. Ook mis ik Jelle, misschien stapt hij nog eens in een TGV om een paar dagen te komen (hint, haha).
Morgen ga ik verder, want ik tref maandag onze Susanna in Chalons-et-Champagne, ongeveer (50km verder). Ze heeft een paar dagen vrij en komt moeders bezoeken.
Ik ga nu op zoek naar de kortste route en een hotel.
Ik hoop dat ik snel weer wat van me kan laten horen. Jelle weet ieder avond wel waar ik ben.
Groetjes Liana


  • 29 Augustus 2009 - 11:50

    Desiree:

    Liana, wij genieten hier ontzettend van alle belevenissen op jouw voetreis!
    Als ik alles gelezen heb, hol ik naar beneden om verslag te doen van al je verhalen en dan praten we er natuurlijk nog even over door.
    En smaandags en woensdags wordt alles in de loopgroep nog even doorgesproken, hahaha.
    Jaja, je houdt ons wel bezig.
    Wat leuk dat je dochter je komt opzoeken!
    Ik hoop dat je hele fijne dagen met elkaar hebben.

    Dikke knuffel van ons allemaal!

  • 29 Augustus 2009 - 17:25

    Trudy Meurs:

    Hallo Liana, natuurlijk geniet ik van je verhalen ;)Vanmorgen had ik al lol dat er steeds weer een melding kwam dat je weer wat geschreven had. Vanmiddag zijn we op pad geweest en vond ik net nog een paar verhalen om te lezen. Heerlijk is dat, ga vooral zo door ;)
    Groetjes en ik kijk nu al uit naar de volgende verhalen,
    Trudy

  • 29 Augustus 2009 - 19:36

    Easge En Roely:

    Wij genieten hier in Goutum ontzettend van jou leuke verslag.
    Ik print het elke keer even uit en geef het dan aan mem.

    Veel suk6 verder.

  • 31 Augustus 2009 - 10:28

    Leo Custers:

    Jij weet toch dat Reims het middelpunt is van de champgne-streek, dus wel even opletten anders wandel je dezelfde route misschien wel 2 x.
    Groetjes en volhouden hé. Leo

  • 02 September 2009 - 06:58

    Janet:

    Goed gedaan zus.Dat treinritje zal de heilige Jacobus je wel vergeven denk ik.Hier druk met Dési haar verhuizing naar Antwerpen.Leuk hè dat onze dochters allebei in Antwerpen gaan studeren.
    Groetjes Janet

  • 03 September 2009 - 12:53

    Nick:

    Ha Liana!
    Alweer meer als een maand onderweg.
    Oma heeft vandaag te horen gekregen dat ze een gebroken enkel heeft. Dat wordt een poging om het rustig aan doen. Lukt toch niet, haha!
    Nog veel plezier en succes toegewenst vanuit Elst!
    Groetjes!

  • 04 September 2009 - 12:06

    Janny:

    Liana, wat superleuk om je verslagen te lezen. Ik wens je heel veel succes tijdens deze tocht, is nijmegen toch maar een klein stukje bij en dat vind ik al een hele prestatie. Heel veel plezier tijdens de verdere reis, groetjes Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Reims

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 393990

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: