Dag 35 Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 35 Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 35 Reims

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

02 September 2009 | Frankrijk, Reims

We slapen een beetje uit en gaan bij een bakkertje ontbijten. Het ontbijt 'continental' van het hotel vertrouwen we namelijk niet helemaal. We hebben een rondleiding geboekt bij het champagnehuis Mumm's, die van de Formule 1 waar de winnaars aan drankmisbruik doen door de dure champagne overal heen te sproeien. We krijgen uitleg en een rondleiding door de kelders. Het is net of je in de Chocolate Factory van Charlie loopt. Om 12.00 uur is het proeven geblazen en aangezien we voor het meest uitgebreide hebben gekozen krijgen we het lekkerste van het lekkerste. Een Engels stel is jaloers en boeken gelijk hun ticket om als ze onze drankvoorraad op de toog zien staan. Voor Susanna koop ik een demi-boteille Grand rouge voor mee naar huis. 's Middags gaan we door de stad met een open bus en 's avonds eten we op het terras met een openlucht concert. We belanden uiteindelijk op het terras van het hotel en doen als laatste gasten om 1.30 uur het licht uit.