Dag 38 Brienne-le-Chateau - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 38 Brienne-le-Chateau - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 38 Brienne-le-Chateau

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

05 September 2009 | Frankrijk, Parijs

Ik vertrek om half 8 en koop bij de bakker 2 croissants. De bakkers zijn hier erg vroeg open, deze al om 6 uur! In Bignicourt staat een mooi vakwerk kerkje, maar het bankje is nog nat dus ga ik maar verderop op de stoep zitten. De hond achter het hek blijft maar kuchen, hij kan me niet zien, arm oudje. In Cloyes-sur-Marne is helemaal niets. Alleen in Saint-Remy-en-Bouzemont-Saint-Genest-et-Isson scoor ik mijn eerste kop koffie om 1 uur in de middag. Ik gun de voetjes 3 kwartier rust en besluit naar Chavanges te gaan. St. Remy was het eigenlijke doel, maar het is nog te vroeg. In Drosnay en Amancourt zijn nog bankjes en in Chavanges eindelijk een hotel. Balen want het zit vol i.v.m. een huwelijk, het andere hotel is gesloten, het pelgrimshuis wordt gerenoveerd en de winkels gaan pas om 16.00 uur open. Een Franse dame die goed Engels spreekt probeert me nog te helpen en een bezoek aan Madam Petit helpt ook niet. Die zal wel in de kerk zitten. Ik neem 2 biertjes en stevige lunch want ik heb nu wel door dat ik verder moet. Jammer, want het was een aardig hotel. Brienne-le-Chateau is nog 14 km lopen en heeft hotels en een station, dus ik kan eventueel wegkomen. Drie uur later met 2 zitpauzes en 1 nature stop kom ik aan. Het station is niks maar als ik naar het centrum loop kom ik na 100 meter een hotel tegen. De kamerprijzen vallen mee en er is ook nog een kamer vrij. Het toilet is op de gang, maar oh wat een verassing: een MASSAGEDOUCHE op de kamer!!! Om 8 uur eet ik een visschotel de St. Jacques. Het restuarant is wel een beetje een kippenhok en tegelijk sportief en gala-chic gedecoreerd. Ik schrijf mijn verhaaltje weer en hoop dat ik niets vergeet, bijvoorbeeld over Lac du Der. Aangelegd als boezem en watervoorziening voor Parijs. Er liggen 3 dorpen op de bodem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 393909

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: