Dag 42 Tonnerre - Reisverslag uit Tonnerre, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 42 Tonnerre - Reisverslag uit Tonnerre, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 42 Tonnerre

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

09 September 2009 | Frankrijk, Tonnerre

Om 6 uur gaat de wekker. Het is nog donker. Om 7 uur ga ik weg terwijl de hond de rest van de buurt wakker blaft. Het is koud en ik doe de mouwen van de jas over mijn handen. Een half uur later kan de jas uit, het is snel warmer geworden en ik moest flink klimmen. In het volgende dorpje staat wel een bankje maar het bezoek is van korte duur. Een bosje is mijn volgende stopplaats. Om half 10 bereik ik Etourvy, waar ik eventueel zou kunnen slapen, maar ik wil toch liever naar Tonerre. Het is heet op de hoogvlakte. Bij de boerderij Ferme le pelerin staat dat ik nog 1500km moet lopen naar Santiago. Ze hebben een buitenkraan langs de weg. Hier weet men wat een pelgrim nodig heeft. Het is buiten de GR-route, maar er volgt een prachtig stukje tot Melisay. De laatste slaapmogelijkheid. Het is half 12 en ik hoef nog maar 11km. Tijd voor lunch. Verderop moet er weer flink geklommen worden van 214m tot 329m in 3km. Daarna daalt het 50m in 2km. Ik neem maar even een bermrust. Als ik Bourgonge binnenloop staat er een mooi picknickbankje. Ik moet de komende 5km naar 140m. Arme teentjes. Ja en dan Tonerre. In de middeleeuwen leverden ze veel wijn aan Parijs. Volgens mij teren ze nog op die roem. Er staan wel prachtige gebouwen, maar het is allemaal wat aftands. Via het VVV kan ik een pelgrimskamer krijgen bij de pastorie. Ik kan weer eens voor een prikje slapen. Ik kan koffie en thee zetten en eventueel koken en wassen. De tuin van de pastorie lijkt wat op de tuin in Bekes in Hongarije. Een rotklus om te maaien dus. Ik ga maar wat boodschappen doen en even op bed liggen. De afgelopen nacht wat slecht geslapen. Om 19.00 uur dwing ik mezelf een restaurant op te zoeken. Het eten is bestelt en ik geniet tijdens het pennen van een heerlijke Chablis. Dat is maar 20km van hier en mijn volgende stopplaats.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Tonnerre

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 393930

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: