Dag 51 Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 51 Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 51 Nevers

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

19 September 2009 | Frankrijk, Nevers

Wat een luxe, uitslapen tot 8 uur en dan de boel niet in te hoeven pakken! Na het ontbijt lukt het om een gratis internetcafé te vinden. Ik plaats mijn verhaaltjes en ga terug voor de lunch. Eerst wissel ik van kleding, zodat mijn avondtenue ook eens in de was kan. Ik lunch met 3 Italianen en 3 Fransen. De Fransman en ik kijken met verbazing wat de kleine Italiaan naar binnen werkt. Er gaat geen schaal terug waar nog wat op ligt, behalve dan het fruit. Zelfs het suikerzakje dat eigenlijk bij de yoghurt hoort, haalt hij van het kaasplankje. De lunch hier in Frankrijk is geen broodje kaas, maar bestaat uit een 4 gangen inclusief wijn en koffie. ´s Middags weer de stad in. De Sint Pieter heeft een prachtige mozaiekenvloer. Aan de wand hangen gedenkplaten waarvan sommigen, meer dan 100 jaar oud zijn. Ik zie op een lichtbord dat het om 15.30 uur nog 26 graden is en toch voelt het frisjes aan. Kan een mens zo snel acclimatiseren? Nevers is een leuke stad. Veel kleine straatjes en oude gebouwen. Terug in het klooster ga ik de tuin in. Hier is een kapel die na de oorlog weer opgebouwd is en er is een wandelroute; In de voetstappen van Bernadette. Ze hield van de rust in de tuin. De trein was er toendertijd misschien wel, maar de auto`s achter de muur niet. `s Avonds kan ik niet meer bij de anderen aan tafel, dus heb ik een tafel voor mezelf. Inclusief een hele fles wijn. De buurman kijkt jaloers. Ik kan nu niet zien wat die Italiaan naar binnen werkt. Ik krijg toch nog gezelschap van een Frans stel met een Engels-sprekende dochter. Ik hoor dat er nog een pelgrim is. Ik had hem al in de tuin zien zitten, maar aan zijn nagels te zien is hij daar ook aan het werk geweest. En een gedeelte van zijn tanden is hij daar ook verloren. Dit noem je geen fietsenstalling meer, maar een dubbeldeursgarage. Echt zo`n Catweazle.

  • 27 September 2009 - 10:27

    Jeannette:

    Hoi mammie!
    Zo te zien heb je wel een goed leventje daar. Let je op dat je nog wel in een rechte lijn kan lopen, anders geraak je nooit in Spanje haha. Veel plezier.

    Liefs jeannette

  • 27 September 2009 - 10:35

    Jolanda,Anton,YC :

    Hallo Liana,
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Kon je het nog een beetje vieren? Met Catweazle misschien? Maar goed dat je zo van wijn houd. Ik bedoel...je zal in Frankrijk rondlopen en alleen maar van bier houden. Moet je van nood omlopen over Duitsland.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nevers

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 394014

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: