Dag 61 Benevent-L'Abbeye - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 61 Benevent-L'Abbeye - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 61 Benevent-L'Abbeye

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

30 September 2009 | Frankrijk, Parijs

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt, iets tussen frans en engels in, neem ik afscheid van mijn medegasten en loop de stad uit.
Er stopt 100 meter voor mij een auto en die rijdt achteruit. Haha hij wijst mij een steegje zodat ik weer op de goede route kom.
Na 7km kan ik aan de koffie en na 14km aan de lunch.
Ik bekijk het kerkje van Chamborand en klim daarna langzaam omhoog naar Benevent. Het is nu regelmatig hoger dan 400meter.
Het is een prachtige omgeving met bossen en grote boerderijen. Waren de bieflappen eerst nog wit, nu hebben ze al een gebakken kleur. Ze hebben een goed leven, want ze staan de hele dag in de wei. De grote stallen zijn alleen voor de winter.
Als een boer met zijn auto komt aanrijden lopen de dames en heren in galop naar de voerbakken. Het is aandoenlijk hoe hij met zijn dieren omgaat; hij klopt het hooi van de stieren en aait ze. Hier kun je in Fryslan geld meeverdienen, koeknuffelen, maar zo ver reikt mijn frans niet om dat te vertellen. Hij kijkt mij wel een beetje beschaamd aan.
In Benevent een huisje voor mezelf. Er is een restaurant, maar de supermarkt is dicht en verder is er alleen een mooie kerk te bezichtigen, wat moet je dan.
's Avonds de nagels van mijn voetjes maar eens behandeld, ik heb goed afgekeken hoe dat moet, want thuis laat ik dat over aan de specialist.
Gesmeerd wordt er allang niet meer, alleen afgeplakt. Bij meer dan 20km wat meer en anders alleen 1 hak, want de binnenkant van de schoen is versleten.
Als ik thuis ben moet er maar blauwe nagellak op de teentjes, dan is 1 laag voldoende.