Dag 70 Port-Sainte-Foy-et-Ponchapt - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 70 Port-Sainte-Foy-et-Ponchapt - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 70 Port-Sainte-Foy-et-Ponchapt

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

13 Oktober 2009 | Frankrijk, Parijs

Bij licht op pad, na een uurtje koffie en in Mussidan boodschappen wat doen, want verderop is weer niets te krijgen.
In Saint-Gery is een oud kerkje met een kitscherig altaar. Wel hebben ze een bankje en een (frans)toilet bij het sportveld.
Het is een lekkere temperatuur om te lopen, maar de lucht is grijs. Ik ben net een half uurtje onderweg of het begint te regenen, maar Jacobus heeft het goed met me voor en laat mij schuilen in een bushokje.
Er zijn regelmatig bushokjes, maar geen bussen. Ze zijn voor de kinderen die met de schoolbus gaan.
Het drupt nog een beetje , maar het wordt helderder. Voor de zekerheid toch maar de regenhoes over de rugzak. Binnenin zit alles ook in plastic verpakt.
Ik ben nog geen 200 meter verder of ik kan onder een boom, mijn nieuwe cape en gamasschen uitproberen. Het is een heel gedoe om de cape om te krijgen, maar ook nu bieden de Nordic Walking poules uitkomst.
En zoals het gaat als je ingepakt bent, het is even later weer droog.
Ik hou de cape nog even aan om de zweterigheid te testen. Bovendien vangt het de spetters op van de enkele auto die langs komt. Ik heb hier wel wegen gezien met ZOAB, maar dat heeft een andere samenstelling dan men in Nederland gewend is.
Het volgende uurtje is het cape om cape af. Het gaat steeds gemakkelijker. De laatste keer zie waarom, de zijkant is uitgescheurd.
Om 15.30 uur heb ik pas weer een ontmoeting met de horeca in La Fleix. Het is nog 5km naar de refuge. Waarvan ik eindelijk iemand telefonisch te pakken krijg.
Ik krijg alweer een hartelijke ontvangst.
Ik heb geen zin aan koken en ga op zoek naar het restaurant. Vakantie, pech gehad. Ik score nog een stokbrood en de 2 laatste biertjes bij de tabakswinkel en ga dan maar terug naar de refuge. Daar ligt ook nog wel een en ander.
Moeders heeft inmiddels ook de verslagen op internet gelezen en hangt aan de telefoon. Hier had ik al op zitten wachten. Ook van haar krijg ik de wind van voren. In mijn tienerjaren is er heel wat afgelift. Maar goed dat ouders niet alles weten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 393418

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: