Dag 85 Puerta la Reina - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 85 Puerta la Reina - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 85 Puerta la Reina

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

22 Oktober 2009 | Spanje, Madrid

Vanmorgen bij het ontbijt hoorde ik een verkeerd geluid. Regen.
Ik heb een nieuwe regenjas en kan die dus nu uittesten.
De weg de stad uit is goed te vinden, ondanks dat het nog donker is.
In Cizor Menor verloop ik me weer eens en moet terug. Ik zie dan wel een bar die ik eerder over het hoofd had gezien.
Hier tref ik Ruth, de spaanse, weer met haar vrienden. Zij wacht op haar was, want de beestjes van Zubiri hebben haar ook te pakken gehad.
De route lijkt vandaag goed te doen op 1 uitzondering na, Puerto del Perdon. Niet overdreven hoog, maar een stijle klim.
Ik klim mee tot Zariquiegui. Een stuk was slecht en blubberig, maar daar ligt volgend jaar een mooi nieuw pad.
De berg ligt in de mist en ik besluit eromheen te lopen. Ik kan helaas niet door de tunnel en moet alsnog klimmen. Ik snap niet waarom deze weg er ligt want verkeer is er niet. De 4-baansweg is in de buurt.
Ik was van plan na de berg de route weer op te pakken, maar mijn schoenen zijn nat en het onderste gedeelte van mijn broek zit onder de modder. Ik knal gewoon door langs de weg en direct aan het begin van de stad is een mooie refugio annex hotel Jakue, een prima adres.
Ik hoop dat het morgen beter weer is, want dit verveeld gauw.

  • 22 Oktober 2009 - 13:12

    Susanna:

    och arme heb je net het zonnige zuiden bereikt, krijg je regen!!!!
    maar niet gaan liften he!!!
    x suus

  • 22 Oktober 2009 - 13:43

    Jeannette:

    Hoi mama,

    Ik ben nu in Oosterwolde en hier is het ook snertweer. Maar het is wel gezellig! Ik hoop voor je dat het de komende dagen wat beter weer wordt.

    kus van je kind

  • 22 Oktober 2009 - 15:13

    Janneke:

    Kwam je net ook nog even tegen (in schriftelijke vorm) bij de log van Jelmer: je hebt die zoon van mij perfect op de juiste dag gefeliciteerd hoor: de 16de. Dus helemaal niets mis met je geheugen :)

    Hij schreef zijn stukje gewoon een dag te laat en voelde zich die day after waarschijnlijk oud door de borrels op zijn verjaardag. Gelukkig wordt hij er niet meer zo ziek van als ooit in een ver verleden ;)

  • 23 Oktober 2009 - 08:08

    Easge En Roely:

    Hoi Liana,

    Ten eerste bedankt voor je kaart.
    Wij vinden het hartstikke knap van je dat je al zo ver bent.De verhalen genieten we van. Ik print ze ook even af voor mem dan heeft die ook weer wat te lezen. Ze hoort het zo nu en dan ook wel van Jelle, maar ze vindt de verslagen ook mooi. Ze bewaart ze ook. Heb ook even een fotootje geprint op het terras achter de Pelforth.

    Groetjes en nog veel suc6 het laatste eind.

    Easge en Roely.

  • 23 Oktober 2009 - 15:16

    Desiree:

    Hoi Liana
    Ik hoop met je mee dat je het laatste stuk ook nog mooi weer krijgt.
    Ik heb gisteren lekker gewinkeld in Drachten, en zo'n G1000broek gekocht.
    Daar hoop ik jaaaaaaren plezier van te hebben:)
    Zat ik lekker aan de koffie bij de Hema.....kwam ik Monica en haar gezin tegen.
    En toen hebben we het natuurlijk over jou gehad, haha. Over hoe een flinkerd jij bent en een doorzetter. Echt alle respect!!
    Je ziet er trouwens goed uit op de foto's.
    Lekkere gezonde kleur in je gezicht.
    Ook nog bedankt voor je kaart.
    Liefs Desiree

  • 23 Oktober 2009 - 17:58

    Atsje & Syb Zeinstra:

    Puente la Reine. Daar waren wij al wandelend in 1997. Hier voegen de paden van de Col de Somport zich bij die van Roncevalles samen.
    In 1993 is Syb met enkele maten hier langs gefietst en overnacht in een refugio in Cisor Menor. Ik herinner me nog wat we daar beleefd hebben. Eén van mijn maten is des nacht bestolen van portemoneé enz. Enkele dagen later kregen we bericht dat de dader wroeging had gekregen. Jacobus zat hem achter de broek en de dief heeft alles volledig met inhoud weer keurig opgestuurd naar de eigenaar.
    Dus Liana kijk uit ook in de refugio!
    We volgen steeds met grote interesse je belevenissen. Ultreia!

  • 24 Oktober 2009 - 11:34

    Jelmer:

    Zo te horen heeft iedereen regen, hier regent het ook!
    De tocht schiet al mooi op, succes en het beste toegewenst met de tocht.

    Groetjes van Jelmer uit Graz

  • 25 Oktober 2009 - 19:45

    Monica:

    Querida Liana
    Querida amiga te cuento que aca se te hecha mucho demenos.siempre nos acordamos de ti ,mis hijas echan mucho demenos los dulces y el auto de Liana
    nosotros esperamos de que disfrutes mucho de esta esperiencia ,y de que conoscas mucha gente
    nueva y porfavor cuidate mucho
    con cariño de holada tu amiga que te recuerda Monica y familia

  • 25 Oktober 2009 - 19:46

    Pauline:

    hoi liana ik mis je heel erg.
    en vind het jammer dat je zo lang weg ben.
    en het rustig zonder je met lopen.
    ik hoop dat je snel weer komt!

  • 25 Oktober 2009 - 19:47

    Marcelina:

    he liana hoe gaat het.
    ik vraag me eigenlijk af hoeveel dagen je er over gedaan heb.
    en hoeveel dagen moet je nog.
    kom je voor de kerst terug want wij gaan 11 december met vakantie naar chili.
    en we zouden je graag even zien voordat we weg gaan.
    en ik wil dat je een keertje weer komtlopen want anders krijg ik geen dropje van je snap je nou ik ga nu voetbal kijken ajax tegen az doei xxxxxxxxxxxxx marcelina doei ik mis je wel hoor

  • 25 Oktober 2009 - 19:48

    Katherine:

    halo liana hoe gaat het met je is het daar mooi is het daar warm of koud bij ons is het koud en is het daar leuk kun je spaans of een beetje zijn de mensen ook aardig groetjes katherine

  • 27 Oktober 2009 - 19:54

    Marcelina:

    ik mis je liana kom je snel weer terug.
    xxxxxxxxxx marcelina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 393927

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: