Dag 99 Arcahueja - Reisverslag uit Arcahueja, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 99 Arcahueja - Reisverslag uit Arcahueja, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 99 Arcahueja

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

05 November 2009 | Spanje, Arcahueja

Gisteravond heerlijk gegeten, die spanjaarden kunnen wel koken. De mannen gaan na de maaltijd nog door met hun discussies, ik ga op bed.
Als de oudjes op bed gaan, worden de jongeren aangemaand om stil te zijn. Ach ik ben maar een vrouw, daar hoef je geen rekening mee te houden.

Vanmorgen ben ik degene die lawaai maakt. Om 6.30 pak ik mijn spulletjes bij elkaar. Die spanjaarden zijn altijd overal laat mee, maar vandaag hebben ze pech.
Het is heerlijk lopen en de zonsopgang is geweldig.
Dan komt mijn grote vriend, Jan de Wind, tegen tienen weer opzetten om de verloren tijd in te halen. Voordeel is wel dat hij die donkere wolken ook wegblaast.
In Reliegos loop ik tegen een bar aan die ik beslist moet bezoeken. De eigenaar is volgens mij een oude rocker. Hij staat zijn klanten toe om allerlei boodschappen op de binnen- en buitenmuren achter te laten. Hier kun je uren lezen.
Het toilet is ook een bezoek waard, zo erg had ik het nog niet gezien. Ik ken een aantal mensen die hier gillend zouden weg rennen.
Het is heerlijk warm op het terras, zo uit de wind.
Ik bestel toch maar een broodje en heb meteen 2 toeschouwers. Een straathond en een iets slimmere kat die onder mijn stoel gaat zitten. Er valt wel eens wat. De hond krijgt de korstjes van de kaas, die ik er zelf maar afgesneden heb.
Dit zijn toch de meest mooie kroegjes, geweldig.
Daarna weer 6km ploeteren tot de volgende koffiestop. Langs een betonfabriek, vandaar dat hier zoveel verkeer is en de gevangenis. Die lui hebben hier een mooie plek om hun zonden te overdenken.
De wind is koud, de handschoenen en hoofdband moeten op.
Mansilla de las Mulas is een leuk plaatsje, jammer ik ben te vroeg.
Verder langs de weg. De muziek gaat hard aan. Je zal hier wonen, wat een verkeerslawaai.
Jan de Wind doet een dutje. Ik voel wel een paar spetters, maar de bui zit verderop. Een mooi gezicht is dat.
Na nog een bakje leut, ga ik over een zogenaamde gevaarlijke brug en overweeg door te lopen naar Leon. Mijn vriend is echter weer wakker en helpt mij eraan herinneren dat ik mijzelf beloofd heb niet meer dan 30km per dag te lopen. Ik heb mijn energie nog nodig, want het blijft niet vlak.
In de herberg heb ik het rijk alleen. Er staat een kacheltje onder het wasrekje, heel attent. Mooier is dat de hotelbar maar 1 deur door is.

  • 05 November 2009 - 17:15

    HH:

    leuke verhalen om te lezen. Nog even volhouden zus. Welliswaar geen gladiolen bij aankomst, maar het zal er zeker leuk zijn. En die bekende die je gaat ontmoeten aan het einde van je reis lijkt me niet zo moeilijk om te raden. Spanje. December. Sinterklaas natuurlijk.

    Groetjes.

  • 05 November 2009 - 18:29

    Katherine:

    hallo liana hoe gaat het met je ik was woensdag vier november jarig en ik hed veel kadotjes ge kregen liana ik hoop dat je eenhet daar leuk hed en ik hed veeeeel kadotjes ge kregen en liana als je trug komt hed je dan ook een kadotje voor me meen nemen ook een kadotje en gelt en ik hed wat iets met 80 euro ge kregen best veel heik hed bijna 100 euro en hoe lang nog tot je weer in nederland bent en mijn kinder feesje was ook op een woensdag en we zijn naar speelstat oranje ge weest en het was heel leuk en ik hed een traploper ge kregen en ik zit er maar aleen te vrimelen in de intertojs ge koggt voor maar 1 euro en zijn de mensen ardeg iik hoop van wel 9 jaar geworden oud he _k groetjes en kusjes en nog een leuke dag nog

  • 05 November 2009 - 18:54

    Monica:

    hallo Lianna wat een spanned de verhalen.hoe lang moet je nog,niet zo veel meer voor dat je terug komt.we zijn blij dat zo goed loopt heb je veel fotos gemaakt,en hoe gaat het met je spaans kun je der een betje van begrijpen of gaat veel in het engels ik hoop van niet, dan kunnen we straks spaans praten,dat zou ik het leuk vinden,hoe vond je de bericht van Katherine mooi die heeft ze alleen gemaakt.

    nog een goede reis veder
    we missen je doei


  • 05 November 2009 - 19:24

    Janet:

    Hoi zus,jammer dat je er zaterdag met mijn verjaardag niet bij kunt zijn maar om je toch een beetje in ons midden te hebben houden we een spaanse avond.Heb al een tapas-tafel bij een traiteur besteld en voldoende spaanse wijn en cava ingeslagen.Als er nog wat wijn overblijft kom je maar eens lekker in antwerpen 'tempelieren'.

  • 05 November 2009 - 22:01

    Atsje En Syb:

    O, wat giet it hurd mei dij. Gjin each foar dat prachtige puur romaanske tsjerkje yn Fromista en Sahagun mei syn arena foar 'stierengevechten' ensaf.hinne. Der krijst' letter noch'rs spyt fan. Mar goed: eltse pilgrim docht it syn eigen manier. En we genietsje else kear wer fan dyn boeiende ferhalen!
    Een goeie reis fierder mei ús groetenissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Arcahueja

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 393406

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: