Dag 106 Triacastella - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 106 Triacastella - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 106 Triacastella

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

12 November 2009 | Spanje, Tríacastela

Het begint vandaag goed, regen.
Volgens de gids is het eerste gedeelte niet aan te raden met regen en dus ga ik langs de weg. Een spanjaard vindt het maar niets. Later volgens mij wel, als ik hem weer zie.
Het begint steeds harder te regenen en nu laten mijn nieuwe schoenen mij in de steek. Het is soppen. Ook de regenjas is niet helemaal waterdicht en ik moet alle electronica toch maar wat beter opbergen.
In Alto do Poio kan alles uitgewrongen worden. De haard brand heerlijk. Nu besluiten ook meer mensen om een stuk langs de weg te gaan. Het pad delen met de koeien onder deze weersomstandigheden is niet echt ideaal. Gelukkig wordt het wat droger, maar nu zet de wind weer aan. Dit is goed voor de kleding, maar vereist veel standvastigheid.
Het laatste stukje besluit ik het mooi lijkende pad weer te volgen. Foute boel, nu zijn mijn schoenen en broek ook nog smerig.
Het gaat door een klein gehuchtje, het is er rommelig en de erven zijn allesbehalve netjes. Agrarische luchtjes zijn er volop. Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de hygiene in de herbergen.
Bij het eerste het beste restaurant staan veel auto´s van werkvolk. Hier kun je dus goed eten. Ik krijg een heerlijke aardappel/groentesoep. Praat met een fins stel dat de camino al voor de 6de keer doet en ga dan op zoek naar een herberg met internet.
Bij de eerste komt niemand opdagen, ook niet nadat ik mij bij de bar heb gemeld. Dan maar na de volgende. Het ziet er schoon uit en ik heb het rijk alleen.
De libanees komt ook binnen, wil het internet gebruiken. De meesten slapen weer in de staatsherberg. Is goedkoper, maar hier kun je goedkoper wassen. Het moet toch ergens vandaag komen.
Ik krijg een stukje chocolade van de libanees, maar daarna besluit hij naar de mis te gaan. Hij komt later wel weer.

Zo nu zijn jullie weer op de hoogte. Nog 138km naar Santiago.

  • 12 November 2009 - 17:06

    Janny:

    Liana, ik geniet elke keer enorm van je verhalen en belevenissen onderweg. Je kan het ook zo heerlijk beschrijven, sommige dingen zie ik gewoon voor me. Veel succes met de laatste loodjes,groetjes janny

  • 12 November 2009 - 17:48

    Janneke:

    Het was even zoeken naar de verslagen van de dagen die niet in het lijstje links staan (102,104 en 105): op een wonderlijke manier staan die (tijdelijk ??) in de buurt van dag 45 :)
    Bij het klikken op "volgende" kreeg ik na dag 101, dag 103 en dag 106 en was even het vervolg in het verhaal al kwijt..
    Ook deze site is even met de dagen in de war.

    De laatste loodjes Li...
    Bijna 4 maand lopen. Knap knap knap !!

    Thuis wacht je straks een sauna waar alle ongewenste beestjes ongetwijfeld verdwijnen.

    Ik verheug me op je terugkomst. Wie veel reist en internet hoeft niet meer veel te verhalen.

    Loop ze nog even lekker en geniet van die laatste kilometers !


  • 12 November 2009 - 18:51

    Desiree:

    Oooohh Liana nog maar 138 km??
    Heb je al kriebels in je buik voor de finish?
    138 km is nog minder dan de 4daagse van Nijmegen!!
    Wat zal je een overweldigend gevoel hebben als je het grote plein voor de kathedraal oploopt.

    Vind het zó super van je!!
    Al die kilometers in je benen, maanden lang.
    Wat zal je een spieren gekweekt hebben hahaha.

    Veel succes en plezier met het laatste stukkie:)

  • 12 November 2009 - 19:11

    Trudy:

    Hallo Liana,

    Zooo dat begint nu echt op te schieten zeg, nog maar 138km. Ik duim voor je dat het mooie kilometers mogen worden. Geniet ervan.

  • 12 November 2009 - 19:16

    Susanna:

    veel succes met de laatste kilometers! Pa is veilig aangekomen in Porto, was zeer opgelucht dat hij het weer allemaal had overleeft haha.
    x suus

  • 12 November 2009 - 23:06

    Bert En Mieke:

    hoi Liana
    erg leuk om op je site te kijken.We zijn een week thuis, en zitten weer min of meer in ons oude patroontje.Geniet daarom bewust van de vrijheid. We hebben al een klein beetje heimwee.
    We gaan zeker nog eens een lange tocht maken.
    We zullen je volgen.
    De groetjes aan July.
    Houwdoe uit Budel.

  • 13 November 2009 - 07:32

    Froukje Rietman:

    Ha Liana, nog een laatste stukje en...je bent er, wat nu nog moet is een zogenaamde tik aan het oor! Wat zal het een gek gevoel zijn eindelijk je doel te bereiken, ook ga je het laatste stukje nog doen naar het eind van de wereld??? Kiep er niet af! Hartelijke groeten uit Langedijke, we kunnen je straks met NW niet meer bijhouden!

  • 13 November 2009 - 07:45

    Akkeliene:

    Succes mei de lêste kilometers. Groetsjes ùt India.

  • 13 November 2009 - 19:00

    Katherine:

    hallo lianna ik moet wat iets aan je vertelen ratatoeje is over leden we kwamen er net achter toen wij thuis kwamen ik van sari en mama en papa marceline en pauline wan leeuwwarden toen zag ik en mama dat hij niet ademt en toen was hij doot geroetjes katherine kusje marceline en mama en papa en pauline en katherine en ratatoeje

  • 13 November 2009 - 19:11

    Marcelina:

    he liana weet je al dat onze rat dood is ik kan nu geen oog meer dgt doen maar als we weer terug komen van chili kopen wij een nieuwe rat maar geen witte meer want dan denken we teveel aan ratatoeie en we gaan hem ook begrafen zoals we okk buj mensen doen en hijn zit diep in ons hard omdat wij van hem houden en hij is nu bij god en ik weet zeker dat hij ook van ons houd maar ik weet wel waarom hij dood is gegaan omdat hij tumor heefd maar heb je hem eigenlijk ook wel vaste gehouden nou ik denk van wel en ik weet zeker dat hij ook in jou hard zal blijven zoals ook bij ons.
    nou kusjes marcelina doeixxxxxxxxxx

  • 13 November 2009 - 19:14

    Marcelina :

    he waneer krijgen wij eigen lijk nog drop van je want die mis ik een beetje en ik wil graag weer in julie huis want daar is het groot en mooi en daar kujn je lekker spelen.
    kussjes marcelina

  • 13 November 2009 - 19:30

    Monica:

    veel succes met de 138km
    nog een paar dagen .we wachten allemal op je .ik denk dat en mooi tocht is geweest ,we zijn blij voor je de laaste dagen en kun je uitrusten

    groetjes monica

  • 14 November 2009 - 20:10

    Sjoke Brunia:

    Ik geniet enorm van je verhalen, geweldig dat je dit in je eentje doet.Groot respect. Ik was deze zomer ook in Spanje en herken veel van je belevenissen. Je bent er bijna, bon courage.

  • 15 November 2009 - 16:59

    Berbervandergeest:

    Hallo Liana,
    Ja famke ik wit net ofsto ny noch kenste? Do
    hast mei jimme Henk by my op de beukerskoalle sitten. Wat bisto in flink frommiske wurden! Allinnich nei Santiago rinne. No ik soe it yn de broek dwaan fan eangst!Bern,watin moed!
    En wat hasto in moaie ûnderhâldende skriuwstyl!
    Myn kompliminten hear.
    No hoopje ik datst ek
    it lêste eintsje noch
    oprêdst!Goede oankomst
    tawinske, Berber.
    (Ps: fan Atsje en Siep
    krige ik dyn webside)


  • 15 November 2009 - 17:05

    Gre:

    Hallo Liana
    Wat geniet ik iedere keer van je reisverhalen,
    zo vol humor heel leuk.
    krijg bijna zin om een eindje met je mee te lopen.Het schiet al lekker op,maar de laatste
    loodjes wegen het zwaarst
    ik wens je voor het laaste eind heel veel sterkte.
    Groetjes en een dikke knuffel tante Gré.

  • 15 November 2009 - 21:40

    Mieke:

    De weersverwachting ziet er goed uit.Graadje of 23.Wij zitten in de regen.Veel plezier op het laatste stuk.Groetjes van Mieke

  • 16 November 2009 - 09:51

    Geertje:

    hoi Liana, die laatste kilometertjes loop je nog met twee vingers in de neus. Geniet nog van je vrijheid en het betere weer, wij zitten hier volop in de herfst.
    Groetjes vanuit de Fochtel, ook aan de chef.

  • 16 November 2009 - 13:55

    Atsje En Syb.:

    Hallo Liana,

    Foar de lêste kilometers wolle wij dy alle sterkte tawinskje. Wat sille wij dyn ferhalen straks misse. Mar no eerst: wij skatte yn dat'ste moarn al oankomst yn Santiago de Compostela. Dan nei it pylgerburo foar it dokumint, de "compostelana", faaks ek noch nei de Misse mei it slingerjende wiereek-fet en dan mei Jelle op in terraske yn de stêd, it eindoel fan in kuier fan meer as in feansjier, bekomme en mei foldwaning weromsjen.
    Yn bewondering mei in soat groeten fan Atsje en Syb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tríacastela

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 393935

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: