4-Daagse Forumwandelbabbeltocht - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu 4-Daagse Forumwandelbabbeltocht - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

4-Daagse Forumwandelbabbeltocht

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

26 Mei 2012 | Nederland, Haarlem

Een weekendje Haarlem, voor ons een onbekende stad, dankzij het 4-daagse forum.
Een dag van te voren hebben we de stad al een beetje verkend om te zien waar het station is.
Natuurlijk fiets ik verkeerd en ben dan ook de laatste die arriveert. Niet dat wat uitmaakt, want er wordt nog uitgebreid koffie gedronken.
Dan gaan we op pad en we beginnen met een uitgebreide stadstoer met een uitstekende gids die ons van alles en nog wat laat zien en er de achtergrond van vertelt.
We komen op bijzondere plaatsen, ook die niet helemaal geschikt zijn voor de jeugd, maar gelukkig branden er geen rode lampjes.
Dan gaat het langs een prachtig schelpenpad naar Overveen en daar gaan we de natuur in.
We kunnen daar 2 rondjes wandelen, maar dat lukt, gezien ons (foto)tempo, niet.
Ondertussen krijgen we regelmatig geestelijke sms-bijstand van een Groesbeeks forumlid.
We hebben een heerlijke pauze en gaan we op zoek naar Wis(ch)enten. Maar die hebben het ook warm en blijven liever onder de bomen.
Vlak bij het begin van het Vissers(ch)pad komen we iets te laat bij de “ lekkende Kraan” met een gloeiend hete “boom”.
Hier nemen we de tijd om over alles en nog wat te kletsen. Vooral over het forum en zijn leden natuurlijk.
De laatste kilometers gaan in een normaal tempo. Gelukkig is er voldoende beschutting.
De kathedraal is helaas dicht, maar daardoor hebben we nog genoeg tijd voor een terrasje op de Grote Markt.
Eén van ons moet ons helaas voortijdig verlaten, maar er komen 3 nieuwe bij.
De inwendige mens wordt op zijn Indonesisch versterkt en een enkeling vult de laatste gaatjes vullen met een extra zomerse verrassing.
Het was een gezellige dag en leuk weer eens om mede forummers te treffen.
Voor herhaling vatbaar.

• 29 Mei 2012 - 20:21

J.v.d. Meer:

Leuk verhaal Liana, vond het al wat rustig op Facebook. Ging dit forum over honden?
    Zelf gaan we morgen naar Italie backpacken, rugzak kompleet 5kg. Sietske vond dit te weinig en heeft extra broek meegenomen.