40e Bostocht - Reisverslag uit Dwingeloo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu 40e Bostocht - Reisverslag uit Dwingeloo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

40e Bostocht

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

07 Juli 2012 | Nederland, Dwingeloo

40e Bostocht Dwingeloo

“Bos, bos en nog eens bos, volgend jaar maar een kortere afstand”. Wel gezellig nagezeten”.
Dat had ik vorig jaar in mijn wandelboekje gezet.
Omdat er verder niets in de buurt was en de 30km niet op het programma stond, besloten we toch maar om de 40km te doen.
Maar vandaag konden we door de bomen het bos wel zien, maar ook de heide, de boerderijen en landerijen. Zand, blubber en asfalt, zeer afwisselend.
De weersvoorspelling was ’s morgens zon en ’s middags een bui. Nou mooi niet, het enige water dat we gevoeld hebben gleed door onze keel, wat werd het tropisch warm.
6.00 uur op 6.45 in de auto, het was weer eens een vroegertje.
Op de parkeerweide treffen we de andere trochrinners. Desiree had even goed “uitgepakt” om de vergiftigingspoging van De Slachte goed te maken. Ze had een echte Trochrintaart gemaakt, die A&M mee naar huis mochten nemen (gelukkig heeft hij de warme auto overleefd). We hebben niets geproefd, dus als er foto’s op de site komen dan is het goed gegaan.
3 rusten keurig verdeeld over het parcours 10, 20 en 30 km. Helaas moest 1 van ons het bij de 2de rust opgeven, niet kunnen zweten bij deze hitte dat kan nooit goed gaan. De Nijmeegse 4-daagse staat op het programma en dat moet natuurlijk wel doorgaan.
Bij het bezoekerscentrum hebben we nog een pitsstop en wordt de ijscovriezer wat leger gemaakt.
Via een lang bruggenpad lopen we verder. Al moet je af en toe wel je voeten optillen, om niet gestrekt over de brug te gaan. Ik verlies ondertussen de ALS-tas, maar gelukkig was er iemand zo lief om hem mee te nemen.
Bij de 3de rust heeft iedereen het wel zo’n beetje gehad met de warmte. Ik krijg een tip voor een sluiproute, maar helaas moet ik van de “chef” de hele tocht lopen.
We branden nog van de heide af, nemen nog een bankje mee en komen via (gelukkig) het bos bij de koude “jongens”, die ons staan toe te lachen op de belangrijkste rustplaats (de laatste).
We verhogen de omzet nog een beetje, zwaaien en kussen elkaar gedag.
Het tijd voor een BBQ.