Elsloo 25.12.2012 - Reisverslag uit Poppingawier, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Elsloo 25.12.2012 - Reisverslag uit Poppingawier, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Elsloo 25.12.2012

Blijf op de hoogte en volg Liana

25 December 2012 | Nederland, Poppingawier

Kerstkuier

Vannacht om half vier hoorde ik de voordeur. De jeugd komt met kerst uit alle windstreken weer naar het thuisfront. Dan moet er natuurlijk bijgekletst en gestapt worden.
Dus geen gezelschap voor mij deze morgen en in het schemer rij ik alleen naar Elsloo.
In het Anker raak ik aan de praat met mensen die ik van gezicht wel ken en al snel gaat het gesprek over Tanzania, waar haar nicht en onze dochter stage gelopen hebben. Wat is de wereld toch klein. Later tref is nog 2 straatgenoten en meer bekenden. Hoezo alleen.
Onder begeleiding van 2 gidsen gaan we in de regen op pad. De gids is erg enthousiast (ondanks zijn 39 graden koorts) en we krijgen dan ook een hoop te horen over de omgeving, de Tramhalte, het Puntersbosje, de Schaopedobbe en nog veel meer.
Halverwege krijgen we chocolademelk of glühwein. De regen heeft ons na 2 kilometer al verlaten. Hij zal wel denken, die 50 mensen die op 1ste kerstdag zo vroeg op pad willen, moet ik toch maar een plezier doen.
Vlak voor het einde is de gemeentelijke pers aanwezig om verslag te doen en dan mogen we de laatste meters over het nieuwe fietspad langs de Kloosterweg, dat er nu eindelijk ligt.
In het Anker staat de snert voor ons klaar en de Kerstman vermaakt ons met zijn verhaaltjes.
Ter afsluiting leest hij een gedicht voor en dan zit voor ons de 43ste kerstkuier er al weer op.
We maken plaats voor de volgende groepen wandelaars die eerst hebben uitgeslapen.