Bakkeveen 26.12.2012 - Reisverslag uit Bakkeveen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Bakkeveen 26.12.2012 - Reisverslag uit Bakkeveen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Bakkeveen 26.12.2012

Blijf op de hoogte en volg Liana

26 December 2012 | Nederland, Bakkeveen

Kerstkuier

Het begint een traditie te worden, de calorieën van het kerstdiner verbranden op de kerstkuier in Bakkeveen.
Vandaag worden we niet vergezeld door gelegenheidslopers en kunnen we 15 km gaan wandelen.
De zaal is al redelijk gevuld met bekende wandelaars en na een bakje koffie mogen we op pad.
De omgeving van Bakkeveen staat bekend om de mooie natuur, waar de routebouwers ons vandaag van laten genieten. Inclusief blubber, nat gras en zand.
Maar we mogen ook over asfalt en schelpenpaadjes. We kunnen genieten van vergezichten over de veeloze landerijen en bouwland. Want er wordt hier ook volop geboerd.
Een verzoek van de plaatselijke pers voor een interview wordt door ons vriendelijk afgewezen. “De wandelaars met de hondjes, die moet je hebben”. Ik kijk een stukje verder achterom en ze zijn niet meer in zicht. Het zal dus wel gelukt zijn.
Halverwege hebben de World Servants weer gezorgd voor heerlijke versnaperingen. We genieten hiervan samen met de andere trochrinners.
Dan deel 2 van de route, we kijken achterom waar A&M blijven en zien M teruglopen. Ach, we treffen ze straks wel weer en gaan verder.
Het laatste stuk van de route is behoorlijk druk. De kortere routes komen erbij en daarbij heel veel families met kinderen. Die “stuiven” we natuurlijk voorbij. Dat komt ook omdat de kinderen zich prima vermaken en de anderen moeten wachten tot ze weer eens uit een boom of van een duin zijn geklommen.
Terug op de finish laten we ons de patat goed smaken, dat is eens wat anders dan snert.
We kletsen nog wat na met een aantal trochrinners en dan wacht het thuisfront weer voor een verdere viering van het kerstfeest.
Zaterdag in Nijehorne moeten die calorieën er maar af.