Appelscha 22.12.2013 - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Appelscha 22.12.2013 - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Appelscha 22.12.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

22 December 2013 | Nederland, Alblasserdam

Het Glazen Huis staat dit jaar in Leeuwarden, dat betekent dat er allemaal acties georganiseerd worden.
In Appelscha is er 24 uur actie. Eén van de activiteiten is 7km wandelen.
Nu wandelen we elke zondagmorgen al, dus gaan we vandaag iets later op pad. Helaas hebben we vandaag een klein groepje en als we aankomen in de sporthal blijkt dat de groep vandaag niet groot zal worden. Het weer werkt niet mee, ten minste voor de gelegenheidswandelaars. Voor de “echte” wandelaar is het een heerlijke temperatuur.
We gaan, onder begeleiding van een gids en een live-reporter van de lokale radio op pad. Bij de zandvlakte moeten we de route aanpassen vanwege fietswedstrijden, maar na een alternatief pad zitten we weer op de route.
Bij de Bongerd worden we verrast door de catering, die ons met heerlijke snert staat op te wachten.
We lopen langs de Kleine Kale Duinen, die steeds minder kaal worden. Over de Bosberg en dan zijn we al weer terug bij de sporthal. We wagen ons niet aan de skibaan die er staat, maar kopen wat kerstballen, alles voor het goede doel en sluiten af met een bakje.