Poppenwier 31.12.2013 - Reisverslag uit Poppingawier, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Poppenwier 31.12.2013 - Reisverslag uit Poppingawier, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Poppenwier 31.12.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

31 December 2013 | Nederland, Poppingawier

11e Lege Geaënster Silvesterloop

Een leuke afsluiting van het jaar, een laatste wandeltochtje.
De start is wat aan de late kant 11.00 uur, maar dat heeft als voordeel dat je op een normale tijd kunt opstaan.
Alweer zit ik alleen in de auto, wel lekker rustig, maar niet zo gezellig.
Eenmaal in Poppenwier ben ik niet alleen, er zijn toch nog wat wandelfamilieleden.
Om 11.00 worden we weggeknald, deze keer niet door carbid, maar door wat licht vuurwerk. Wel lekker voor de oren, maar niet zo spectaculair.
Het tempo zit er goed in, maar als we Jan de Wind moeten trotseren passen we ons aan hem aan.
Al vrij snel zijn we bij de eerste rust. Een lekker soepje gaat er altijd in. Dan komen ze langs met appelflappen, die passen beter bij de chocolademelk, maar je mag het aangebodene natuurlijk niet weigeren.
Goed gevuld gaan we weer op pad. Langs het Sneekermeer. Vorig jaar stormde het, maar nu is het heerlijk wandelweer met een stevig windje.
We worden weer verblijd met een appel en in Gau is het oliebollentijd.
De Fryske topfotografe, die hier 30 jaar gewoond heeft, ziet een hoop bekenden. Maar we moeten verder, op naar de glühwein/chocolademelk bij de kerk in het volgende dorp.
Het volgende dorp heeft vis en BB in de aanbieding. We slaan dit, vanwege de drukte over, en nemen in het volgende dorp, tevens finishplaats, nog een laatste afzakkertje.
Allemaal een fijne jaarwisseling en tot volgend (wandel)jaar.