Surhuizum 1 februari 2014 - Reisverslag uit Surhuizum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Surhuizum 1 februari 2014 - Reisverslag uit Surhuizum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Surhuizum 1 februari 2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

01 Februari 2014 | Nederland, Surhuizum

FLAL Door de Kerspelenwandeltocht

Na het warme Afrika is het tijd voor een echte Nederlandse “herfstweer”wandeltocht.
De Flal-familie vertrekt vandaag vanuit Surhuizum. Onlangs was hier ook een tocht en toen was het ook al zo slecht weer, maar vandaag was het ietsje beter.
Vandaag wordt er veel verhard gelopen, maar met deze omstandigheden ben ik, en ik denk velen met mij, daar helemaal niet rouwig om.
Wat ik wel fijn vind, maar ik denk velen met mij niet, is de stevige wind. Vol ertegen in lopen, heerlijk. Vandaag kan ik daar een paar keer van genieten.
Helaas is het bij de eerste rust in Strobos bommetje vol, jammer want het is een leuk adresje.
De controle zit achter het raam en de kaartnummers zijn van binnenaf leesbaar.
We rusten buiten even op het bankje, maar niet voor lang. Het terrasseizoen is nog niet geopend.
Er wordt goed doorgelopen, geen weer om vaak stil te staan en mooie foto’s te nemen.
De mooie vergezichten en het coulisselandschap worden in de bovenkamer opgeslagen.
Maar er wordt nog wel gelachen en de hemelpoorten sluiten zich uiteindelijk ook.
Bij de 2de rust is het ook druk, maar nu lukt het wel om een plaatsje te bemachtigen en de snert smaakt prima. Dat die een paar kilometer later behoorlijk op de darmen gaat werken weten we dan nog niet. In Augustinusga is er voor mij redding bij de snackbar.
De laatste kilometers hebben we een paar weken terug in omgekeerde richting gelopen, dus nog wel bekend. Nu lopen we naar de kerktoren toe via een mooi fietspad. Er staat stroom op de draden langs het fietspad en er loopt geen vee, raar.
Na het bewonderen van de mooie bouwstijl van de aula, zijn we weer terug het MFC De Delfeart.
We belonen ons zelf met een vloeibare versnapering als dank voor een goed bestede zaterdag.
Met dank aan de vrijwilligers.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Surhuizum

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 393943

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: