Norg 22.3.2014 - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Norg 22.3.2014 - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Norg 22.3.2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

22 Maart 2014 | Nederland, Oosterwolde

7de Noordenveldtocht van De Zwaluwen
Zo kan het verkeren. Denk je de ene zaterdag te kunnen lopen en wordt het fietsen. De andere zaterdag denk je dat het overgaat en kan het toch.
Dus, samen met manlief, op naar Norg.
Daar treffen we Elly die net uit de auto stapt. Dat komt goed uit want er moet wat van de ene in de andere kofferbak. Een bekende voorzitter uit Drachten neemt het laatste vrije parkeerplaatsje in. We staan weer redelijk dicht bij de ingang.
Het is al een drukte van belang binnen. Wij doen rustig aan en nemen eerst een bakje. De weersverwachting is bij de ene geleerde morgens regen en bij de andere middags. Manlief besluit 10km te gaan lopen, hij wil geen zegen van boven. Om hem niet te lang te laten wachten besluiten Elly en ondergetekende voor de 20km te gaan.
Buiten zien we een wandelaar die een andere uitgang heeft genomen en ja, dan klopt de routebeschrijving niet meer. Wij brengen hem op het rechte pad en gaan naar de kerk.
De eerste 10km gaat rondom het dorp en heeft een zeer afwisselend parcours. Bij de eerste rust treffen we manlief, die op het punt staat te vertrekken. Hij had zich een stukje verlopen.
Wij gaan genieten van een lange pauze en gaan dan op voor de tweede helft.
De route lijkt op die van vorig jaar, maar nu in omgekeerde volgorde. Toen was de voorspelling: Siberisch koud.
We missen een pijl, die een beetje ongelukkig hangt. Tja, sinds vorige week weet ik dat pijlen plaatsen een vak apart is. De meute komt weer terug. Maar wij gaan niet terug, er is een weg die ook linksaf gaat en als mijn herinnering mij niet bedriegt komen we zo weer op de route. Ik word niet bedrogen en we snijden ook niets van de route af.
Ik tref een bekende en er wordt bijgepraat. Elly is druk doende met haar tweede hobby en raakt wat achterop. Na een poosje besluit ik haar op te wachten om gezamenlijk te finishen.
Als ik mij afmeld zie ik een bekende poncho liggen. Na inspectie van de inhoud van mijn tas blijkt dat ik het goed gezien heb. Hij is vandaag niet nodig geweest.
We sneupen in de Wereldwinkel en daarna zoeken we manlief op voor een afsluitertje.
Op de terugweg via een (winkel)omweg zet ik een aantal wandelaars weer op de juiste route. Langs gasopslag is een mooi stukje, maar daar zal niet iedere wandelaar vandaag van genieten.
Ik denk wel dat iedereen vandaag genoten heeft van de mooie omgeving van Norg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oosterwolde

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 393926

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: