Wilhelminaoord 30.8.2014 - Reisverslag uit Wilhelminaoord, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Wilhelminaoord 30.8.2014 - Reisverslag uit Wilhelminaoord, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Wilhelminaoord 30.8.2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

30 Augustus 2014 | Nederland, Wilhelminaoord

Westerbeekpadtocht TIGO

Een gluurboekverzoek van een wanhopige eenzame wandelaar doet mij besluiten naar Wilhelminaoord te gaan vandaag. Wat ook meespeelt, is dat het vannacht nogal laat is geworden en Wilhelminaoord dichtbij is, maar dat terzijde.
Zijn oproep is niet aan dovemansoren gericht, want er zullen nog 359 wandelaars hem vergezellen.
Het is na de vakantie een prettig weerzien met de vele bekenden en er wordt dan ook heel wat gegroet en hoi gezegd. De eenzame wandelaar is in zijn sas met zoveel gezelschap en dat na zoveel afzeggingen op gluurboek. Na een bakje en een toespraakje worden we losgelaten. Heerlijk het wandelseizoen is weer geopend.
We krijgen een afwisselende tocht van TIGO. Bossen, zand- en schelpenpaadjes, asfalt en steenwegen, het is vandaag allemaal aanwezig.
Via Frederiksoord gaan we op weg naar Vledderveen voor onze eerste pauze op 9km. Helaas komt er wat zegen van boven en het regenbeschermingsmateriaal komt uit de wandeltassen.
Na de pauze is het droog, al zal het vlak voor de 2de rust nog even met bakken uit de hemel komen. We staan dan net bij een huis dat Gekkenwerk heet. Menig niet wandelaar zal dat dit moment beamen.
In het Museumcafé van het Rietvlechtmuseum genieten we van de lunch.
De laatste kilometers zijn prachtig. Al moet je op het smalle paadje wel uitkijken, want de Westerbeek is dichtbij.
De routebeschrijving hebben we eigenlijk niet nodig. Maar er zij natuurlijk altijd makke schappen die elkaar achterna lopen of zouden ze 25 km niet genoeg vinden. Wel is het zo dat er nu een hele meute gezellig bij elkaar loopt en je eens met een ander kunt kletsen.
Tja, en dan zit het er al weer op en is het tijd voor de slotpauze. Na het goede genoten te hebben gaat een ieder zijns weegs.
Ik stop in Noordwolde. Na het Museumcafé is nu het Rietvlechtmuseum aan de beurt voor een bezoek. Ik zie een aantal 40 km lopers die voor de laatste loodjes gaan. Ik geniet van vlechtwerk en stoelen. Nadat ik uitgekeken ben tref ik, volgens mij, de allerlaatste wandelaars aan de balie. Het is inmiddels 16.15 en nu maar hopen dat ze niet om 17.00 binnen moeten zijn, want dat gaan ze echt niet redden. Arme wachtende TIGO vrijwilligers, maar vrijwilligers toch hartstikke bedankt voor jullie werk. Wij hebben weer fijn van onze hobby kunnen genieten.

• 31 Augustus 2014 - 18:50

Hans:

Nagenieten van een zwerver. Bedankt voor alle goede gaven, reepjes, drankjes.. Bedankt