Oosterwolde 18.9.2014 - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Oosterwolde 18.9.2014 - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Oosterwolde 18.9.2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

18 September 2014 | Nederland, Oosterwolde

Stellinghavenloop'14

Vandaag een bijzondere tocht. Hij zou geopend worden door Piet "oant moarn " , maar hij vond het vast te warm. Tijdens het wachten is het bloedje heet. De manager besluit dan ook dat we aan de warming up moeten beginnen. Nadat het lint doorgeknipt is mogen we op pad. We krijgen een stempelkaart en een kaart van de route. Gelukkig ben ik hier bekend, dus verdwalen zit er niet in.
Na 700 meter is de eerste stempelpost. Het is erg druk, dus dat betekent stilstaan. Niet erg als je onder de bomen staat. Nadat we de vaart zijn overgestoken, staan de verkeersregelaars klaar om ons veilig de straat over te helpen. In een lange sliert gaan we langs het hertenkamp en de 2de stempelpost is al weer daar. Weer wat oponthoud, maar alweer onder de bomen. We gaan over de Zomerweg, hoe toepasselijk., naar het trimpark. Hier is een mooi verhard skeelerpad. Waar halverwege een rust post is ingericht. We krijgen een stempel, een stuk fruit en wat te drinken. Allemaal gratis. Verder over de Menninge, langs een nieuwe waterpartij en langs de school. We hebben veel belangstelling van de leerlingen die net de school verlaten. Bij de sporthal de 5de stempel. Het is nu wel duidelijk wat het woord wordt, dat op de kaart moet komen. Over de markt, we weerstaan de visboer en de ijssalon. Hoewel dat niet iedereen lukt. Door de winkelstraat, weer over de vaart en dan zijn we bij stempelpost nummer 6, tevens finish. Voor de vrijwilligers is er een goodiebag en binnen zit een accordeonist ons op te wachten met muziek. We krijgen nog een consumptie en de tocht zit erop. Heerlijk 5km gewandeld, met naar schatting een 50 deelnemers. Voor herhaling vatbaar.=