Kropswolde 8.11.2014 - Reisverslag uit Kropswolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Kropswolde 8.11.2014 - Reisverslag uit Kropswolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Kropswolde 8.11.2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

08 November 2014 | Nederland, Kropswolde

Hoogezandstermeer Wandeltocht

Mijn fototoestel heeft helaas zijn laatste adem uitgeblazen, maar met mijn 2 carpoolende topfotografen wordt er genoeg geknipt en kan ik vanavond wel op “rooftocht”.
Er zijn trouwens nog veel meer van die knippers vandaag, dat wordt dus weer lang nagenieten.
Henny staat precies op tijd voor de deur en in Drachten stapt Elly in. Op de A7 mag je 130km rijden en we zijn dan ook zo in Meerwijck.
De eerste parkeerterreinen staan al vol, maar er is nog genoeg plaats.
Binnen is het een drukte van belang, maar we vinden een paar vrije zetels om ons bakje te drinken.
De route-uitdeler heeft zich verschanst achter het terrasscherm en reikt over het glas ons de route uit. Zou hij zo bang zijn dat hij verpletterd wordt door haastige wandelaars? Want dat zijn we natuurlijk wel. We willen op pad, het is prachtig weer en de stemming is uitgelaten als bij een schoolreisje. We mogen weer een dagje buitenspelen.
We lopen langs het strand en door prachtige natuur langs het Zuidlaardermeer. Dit meer ligt voor een groot gedeelte in de gemeente Hoogezand-Sappemeer ligt. Notabene ook nog in een andere provincie.
Wij malen er niet om en passeren zonder paspoort de grens.
De eerste rust is in het Sprookjeshof in Zuidlaren. Ik heb nog een foto van een schoolreisje, 50 jaar geleden. Een halve eeuw geleden, toen was er zelfs nog geen Flal. Hoezo? Vroeger was alles beter, nou mooi niet. Dankzij een heel koppel Flalwilligers mogen met de omgeving kennismaken.
Er wordt wat afgekletst onderweg, met het gevolg dat er een pijl gemist wordt. Als makke schapen lopen we achter elkaar aan. Een localo weet ons weer op het goede pad te krijgen en we kunnen op het terras van De Blankenhoeve in Noordlaren genieten van de nodige brandstof.
Dan is het nog maar 5 kilometer. Weer langs het Zuidlaardermeer. Er wordt een toren beklommen en als toetje mogen we, net als Berend Botje, varen. Wij gaan niet naar Amerika, maar naar het strandpaviljoen voor de laatste brandstof.
Dankzij de Flal hebben we weer een heerlijke zaterdag gehad. Bedankt.
Op het parkeerterrein vinden we nog een sjaal naast onze auto. Wie o wie stond daar ook al weer.
We weten het niet meer en nemen de sjaal mee. Een berichtje naar de Flal en op Facebook leidt misschien naar de eigenaar.

• 08 November 2014 - 22:38

Hanm:

Een leuk verslag Liana, het was een mooie tocht en gezellig. Bedankt voor de lift.

• 09 November 2014 - 10:57

Jannie:

Een prachtige tocht en een leuk verslag!