Nijverdal 20.12.2014 - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Nijverdal 20.12.2014 - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Nijverdal 20.12.2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

20 December 2014 | Nederland, Nijverdal


Kersttocht Almelose Wandel Kring

Geen noordelijke tochten dit weekend, dus maar zuidwaarts deze keer.
Het is vroeg opstaan, want een uitnodiging voor koffie van te voren kun je natuurlijk niet afslaan.
Even over achten bel ik aan bij een wandelaar die ik al een tijdje niet meer gezien heb.
Ik hoor dat hij niet mee gaat vandaag, want het was een beetje laat/ vroeg na een feestje. Toch lief dat hij de niet afgebeld heeft en de koffie klaar heeft. Na bijgekletst te hebben ga ik naar de sportkantine. Daar tref ik een aantal Friezen en een Hoogeveense. O, ja en een gewezen Amsterdammer.
Achter de inschrijftafel ook paar bekende gezichten. Gezellig. Niet dat je bang hoeft te zijn dat je hier alleen loopt, want praten, dat doen ze hier graag.
We hoeven niet te wachten op het startschot en gaan tegen negenen op pad.
Het tempo zit er direct al goed in.
We krijgen een mooie route door de bossen, langs het water en af en toe schampen we de bewoonde wereld. Zoals vaak op zaterdag werkt het weer ook mee en al snel kan de jas los.
Maar het mooiste vind ik het hoogte verschil. Heuveltje op en heuveltje af. Met als slagroom op de taart langs een ravijn. Zo hoog was het vorige week in de Ardennen niet eens.
Bijna op het eind worden we verrast met poeiermolke of glühwein. Het zit gezellig en er wordt wat “afgekletst”, maar dan zit het er ook al weer op. Terug naar het Noorden en bij Hoogeveen gaan de hemelsluizen open. Hopelijk is de Hoogeveense wandelaarster op tijd binnen.
Ik kan geen jaar vooruit kijken, maar als het een beetje meezit, ben ik volgend jaar weer van de partij. Zo ver rijden was het nou ook weer niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijverdal

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 393415

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: