Bakkeveen 26.12.2014 - Reisverslag uit Bakkeveen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Bakkeveen 26.12.2014 - Reisverslag uit Bakkeveen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Bakkeveen 26.12.2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

26 December 2014 | Nederland, Bakkeveen

Kerstwandeling

De eerste tocht die ik dit jaar weer met mijn wandelmaatje loop. Het zal tijd worden, want het jaar is bijna om haha.
Het begint zo langzamerhand traditie te worden om hier op 2de kerstdag de calorieën van de eerste te verbranden.
Het heeft gevroren en het is mistig. Rustig tuffen we die kant op. In Dundelle zijn al verschillende bekende wandelaars present. De meesten gaan voor 15km, wij nemen nog een bakje en gaan op pad voor de 10km. Maar eerst begroeten we een topfotografe die met kinderen en kleinkinderen de kortste route gaat doen.
We steken de vaart over en slingeren door het bos van De Slotpleats. We steken wederom de vaart over en via mooie paadjes komen we bij een manege waar de rust verzorgd wordt door World Servants. Na de rust gaat het over het Mandefjild. Het is daar opener, maar ook hier is het prachtig. Op de top van heuvel treffen we de topfotografe en familie. Het tempo is bij hen wat lager. Geen wonder, kinderen en natuur, daar stamp je niet snel doorheen.
Wij lopen door naar de finish en nemen onze beloning in ontvangst. De afsluiting is ook traditioneel met snert of patat.
Hierna gaan we opgefrist naar huis om de 2de kerstdag te voltooien.

• 28 December 2014 - 11:17

H:

O..o..je kan ook niet stilzitten.........maar gelukkig Desireee heeft de eerste 10km van dit jaar gelopen....of....