Appelscha 1.2.2015 - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Appelscha 1.2.2015 - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Appelscha 1.2.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

28 Februari 2015 | Nederland, Nieuw Appelsga

Invictus Winterwandeltocht

Het begint traditie te worden om met ons zondagmorgenwandelgroepje aan deze tocht mee te doen.
We nemen eerst koffie, want we zijn nog niet compleet.
Helaas zijn we maar met zijn drieën en ik kan ze niet verleiden om meer dan 7,5 km te lopen. Nou ja ook niet erg, ben ik mooi op tijd weer thuis.
Er ligt nog behoorlijk sneeuw en op de verharde stukken is het soms nog glad. Gelukkig worden we al snel het bos ingestuurd en daar valt het wel mee. Maar als de dooi invalt dan wordt de ondergrond zacht en dus ligt er her en der een modderpoel op ons te wachten. De wandelbroek had ik gisteren maar niet uitgewassen, want ook vandaag blijft hij niet schoon.
Het is en blijft mistig, maar dat heeft ook zijn schoonheid.
De route is prachtig. We komen langs de spartelvijver voor honden en paarden, maar die hebben vandaag geen zwemdag. Langs het Canadameer en op het parkeerterrein worden we verwend met chocolademelk en koek. Terug gaat het over de Kale Duinen. Een beetje baggeren door zand en sneeuw, zo krijgen we toch wat extra training. Nog een paar heuveltjes, een stukje bos en dan zijn we weer terug bij af.
De zondag is weer goed begonnen.

Tags: .