Drachten 28 februari 2015 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Drachten 28 februari 2015 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Drachten 28 februari 2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

28 Februari 2015 | Nederland, Drachten

WSV-WIK Goede Doelenwandeltocht

Vandaag wordt er gewikt en niet gewogen. Nou ja, de pot voor het goede doel komt vandaag hopelijk goed op gewicht. Dit jaar gaan we op pad voor de Parkinsonvereniging.
Mijn wandelmaatjes krijg ik niet zo ver om 20 km te lopen, dus onze wegen gaan vandaag niet samen op. Zij de 15 km en ik ga 25 km genieten.
Eerst gaan we door Boornbergum en Kortehemmen, daarna krijgen we een uitgebreide sightseeing door Drachten.
Was het vorige week modderhappen, vandaag kunnen de asfaltjunks genieten. Hoewel, niet alles is verhard. Er zijn genoeg kruip-door-sluip-door-paadjes.
Het weer is ons, zoals meestal op zaterdag, gunstig gezind. De jas gaat open en de handschoenen en ed. Kunnen al snel de tas in.
Na ruim 2 uur gaan we de piramide binnen voor de nodige versterkingen.
Na de rust sturen we een gewonde terug, die met zijn hand over het prikkeldraad aaide. Ondanks het vele bloed schijnt het achteraf meegevallen te zijn.
Door parken, langs wijken (water), over de oude trambaan en na een uurtje zijn we al blij de 2de rust. Hier is het wat klein, maar iedereen vind toch een plaatsje.
Dan op voor de laatste 7 km die in het teken staan van water. De Drachtstervaart die weer uitgegraven wordt, steken we over. Dan verder het langs het water, door een parkje en een woonwijk. Langs nog een ander watertje, De Drait? Hier slaan we vlak voor de brug af en gaan weer langs een watertje. Nog een paar honderd meter en het Congrescentrum doemt weer op. Het zit er al weer op. De wandelmaatjes zijn net binnen en hebben ook genoten van het buitenspelen. Net als nog ruim 850 wandelaars. Maar de grootste genieter vandaag is de Parkinsonvereniging die € 4362 ontvangt. Blij dat wij als gezonde mensen ons steentje hebben kunnen bijdragen en WIK bedankt dat jullie dat georganiseerd hebben.