Dwingeloo 22.3.2015 - Reisverslag uit Lheebroek, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dwingeloo 22.3.2015 - Reisverslag uit Lheebroek, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dwingeloo 22.3.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

22 Maart 2015 | Nederland, Lheebroek

Taribush Wandelfestival

Op de eerste zondag van de lente is er een wandeling met een prachtige start- en finishlocatie, misschien wel de mooiste in Nederland.
Neem daarbij een pracht stuk Drentse natuur, voortreffelijk wandelweer en natuurlijk het belangrijkste: gezellige wandelmaatjes. Als de voeten dan niet boos doen, kan de zondag niet meer stuk.
Via Walkers4Walkers zijn er afspraken gemaakt om hier te gaan lopen.
Was het de bedoeling om met een aantal dames op pad te gaan, blijkt dat de door ons zo genoemde sjeik toch aanwezig is. Hij heeft zelfs een secondant bij zich. Genoeg hulp dus bij het zandhappen.
Eerst genieten we nog even op de mooie startlocatie en dan gaan we met z’n zessen op pad.
In het eerste stuk zit al een mooi pad met lekker rul wit zand. Gelukkig voor de niet-zandliefhebster is dit maar een klein stukje. De rest van de tocht zijn het over het algemeen mooie bospaden. Hoewel je soms wel goed moet uitkijken anders lig je onderuit. Een dame voor ons struikelt over een boomstronk, maar het enige wat ze een paar dagen houdt is een blauwe heup.
De niet-zandliefhebster zal later ook nog onderuit gaan en dat vinden haar knieën niet fijn. Helaas heeft de sjeik dit niet gezien en kan haar niet overeind helpen.
We gaan dit jaar niet over, maar langs de het grote heideveld. Er zijn allemaal nieuwe bankjes geplaatst en de schotel schittert in de zon.
Bij Zonnetij strijken we neer voor de eerste rust. Daarna maken we een rondje van 10km om hier weer terug te komen. Als we al het goede hebben genoten gaan we voor de laatste 8km.
We lopen een stukje alternatieve route, een stukje van de ochtend in de tegenovergestelde richting. Tja, dat krijg je van al dat geklets, maar dankzij kaarten en GPS lopen we even later weer keurig op de route. Het laatste stukje is druk, heel veel gezinnen met kinderen, die een speurtocht of een avonturenroute doen.
Terug bij de Marke van Taribush worden we getrakteerd op lentesoep. Het is heerlijk nagenieten in het zonnetje. Hopelijk is het volgend jaar weer zulk mooi weer.