Noordwolde 27.4.2015 - Reisverslag uit Noordwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Noordwolde 27.4.2015 - Reisverslag uit Noordwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Noordwolde 27.4.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

27 April 2015 | Nederland, Noordwolde

Rotantocht

Deze tocht is ideaal voor iedereen die de dag van de vrijmarkt wil ontvluchten.
Ik vlucht vandaag helaas alleen, maar toch ben ik niet de enige. Er zijn nogal wat bekende gezichten.
Ik tref H. uit B. met haar echtgenoot die fungeert als wandel-stand-in. Ik mag me bij hen aansluiten.
De starttijd, daar doen ze niet moeilijk over bij WSV-De Blaren. Na de genoten cafeïne gaan we op pad. Het zal een slingerende tocht worden. Soms bekende stukken van eerdere jaren, maar ook veel nieuwe stukken.
We krijgen wat culturele vorming vandaag, want we lopen door het gebied van De Maatschappij van Weldadigheid. Er worden zelfs nieuwe koloniehuisjes gebouwd.
Het voormalige weeshuis is een jeugdherberg geworden en daar komen kinderen uit Den Haag die leren om “hutten” te bouwen. Wij krijgen een geheime controle.
We lopen door een prachtig bos met gigantische bomen met af en toe wat diepe dalen.
Dan missen we een pijl, maar terug lopen dat doen wandelaars niet. We nemen een alternatieve route, die niets korter is. Nu zien we wel de Koloniehof van dichtbij.
De rust is naast het Zeemuseum bij Camping Adelhof in Vledder.
We weerstaan de lekker uitziende appeltaart en houden het bij koffie en een broodje uit eigen tas.
Daarna worden we weer het bos in gestuurd, maar we komen ook over mooie paden tussen de weilanden door en ook de harde ondergrond ontbreekt ook niet.
Een paar kilometer voor het einde willen we rusten op een muurtje. Als we zitten ontdekt H. uit B. een bankje. Die is voor ons.
Daarna doen we Oosterstreek aan om vervolgens Noordwolde weer binnen te lopen.
Het is een mooie afwisselende tocht geworden en de jas hoefde amper aan. Wat wil een wandelaar nog meer. Nou ja, thuis toch nog een beetje Koningsdag vieren op een plaatselijk terras.

• 28 April 2015 - 20:31

Hans :

H.uit M is het eens met H.uit B. "dat bankje is voor......"
    H. en B. uit M. hebben je niet gezien.