Beilen 7.5.2015 - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Beilen 7.5.2015 - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Beilen 7.5.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

07 Mei 2015 | Nederland, Beilen

2de Drentse Hooglanden 4-daagse

Vandaag de dag van Wijster
De carpoolster is op tijd en na een bakje rijden we naar Beilen.
De voorspellingen zijn goed, maar voor de zekerheid gaat de “grote” cape toch mee in de tas.
De jas blijft wederom in de auto. E en T zijn ook al present en we kunnen dus direct op pad.
We lopen een stuk door Beilen. We passeren “mijn” podoloog en een Flal-startplaats-café. Het staat te koop, ik ben benieuwd of we hier ooit weer eens vertrekken.
We gaan het spoor over en regelmatig horen we treinen passeren. De DOMO glanst in de zon.
De sluis bij het Lintman Homankanaal wordt uitgebreid bekeken en er worden nog wat andere zaken gedaan.
Dan krijgen we routewijziging vanwege de modder. Nu zijn wij bijna allemaal Flal-ers, dus voor modder zijn we niet bang. Het valt ook eigenlijk wel mee. Even de broekspijpen wat hoger, kleine snelle pasjes en we hebben weer vaste grond onder de voeten.
Wijster laten we links liggen, om bij Westenenk te genieten van een bakje met heerlijke kruidkoek.
Wij gaan verder door het bos, maar een bekende Wikker moet nog een lus van 10km maken. Zijn wandelmaat heeft vandaag andere verplichtingen.
Het is maar even en dan zijn we al bij de soeprust bij De Bosrand. Ik zie een zwaluw de keuken in vliegen, maar de baas heeft hem snel gevangen. Eerst moet hij op de foto en dan krijgt hij zijn vrijheid terug. De “oude” baas praat uitgebreid over zijn “Glamping” en zijn vondsten.
Het busje voor de korte routes wil ons mee hebben, maar wij gaan de laatste 7km toch maar zelf lopen. Hierdoor missen we de Beilerturfgaten en ook de aspergeboerin niet. Ze is gelukkig net open. Haar winkel wordt bevolkt door wandelaars, die zich de lekkere asperges van vorig jaar nog herinneren. Vanavond zal in menig wandelhuis gesmuld worden.
Nog 2 kilometer, over een mooie brug en langs de bijlen van Beilen en ook dag 2 is historie.