Beilen 9.5.2015 - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Beilen 9.5.2015 - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Beilen 9.5.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

09 Mei 2015 | Nederland, Beilen

2de Drentse Hooglanden 4-daagse

Helaas vandaag de laatste dag van deze 4-daagse. Niet getreurd, want we mogen nog 1x door de mooie omgeving van Beilen. Maar eerst genieten we van koffie met Beiler Kontjes. Een goed begin van de laatste wandeldag.
We verlaten Beilen zuidwaarts via de geluidswal. We passeren het distributiecentrum van een grote supermarkt. Het is een komen en gaan van vrachtwagens, die maar net onder het viaduct door kunnen.
We gaan over de loopbrug naar het Terhorsterzand. Een paar jaar geleden is hier brand geweest, maar de natuur hersteld zich prima.
We passeren de A28 en via een smal, gelukkig kort, paadje komen we bij Boszicht voor de eerste rust.
Na het goede genoten te hebben gaan we het Dwingelderveld op. Dit is niet voor niets een Nationaal Park, het is er prachtig. Maar nog mooier is de rust bij Taribush, de mooiste rustplaats in Wandelland. Onder het toeziend oog van de grazende “grasmachines” verorberen wij een pannenkoek. De bijzondere toiletten worden bewonderd en dan gaat het terug het veld in.
Via een nieuw uitziend fietspad komen we weer bij de A28 en aan de andere kant van het viaduct hebben we een pittige afdaling.
Over de heide en door het bos naderen we de 3de rustplaats, bij de scouting. Eerst werpen we nog een blik op de schilderijen die bij de buurman, de houthandel, hangen.
Bij de scouting verwelkomen we de 30km lopers die ons al weer inhalen. Nou is het verschil niet zo groot, wij starten later, maar hebben “20+ietsje” routes.
Het is leuk dat er een localo deze dagen met ons meeloopt, want we komen heel wat te weten van Beilen en zijn bewoners. Zo belanden we ook in de Landwinkel en doen daar wat boodschapjes. Het thuisfront heeft ons 4 dagen gemist, dus daar mag wel wat tegenover staan.
Medewandelaars corrigeren een pijl (kwajongens) en gezamenlijk lopen we Beilen in. Wij bewonderen nog wat etalages en lopen toch maar door naar de finish.
Nog even gezellig nazitten en dan zit deze 2de Drents Hooglanden 4-daagse er voor ons op.
We hebben genoten van de mooie routes en leuke rustplaatsen. De gemoedelijke sfeer en de inzet van de vrijwilligers.
De data van volgend jaar staan al in de agenda ( 28 april t/m 1 mei).

• 10 Mei 2015 - 19:49

Elly Koopman:

Harstikke leuk verslag. En inderdaag Taribush een fantastische, ludieke rustplek! Bijzonder zijn en blijven de toiletten!!!!!

• 11 Mei 2015 - 14:02

HennyTum: