Oldeberkoop 28.6.2015 - Reisverslag uit Oldeberkoop, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Oldeberkoop 28.6.2015 - Reisverslag uit Oldeberkoop, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Oldeberkoop 28.6.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

28 Juni 2015 | Nederland, Oldeberkoop

Een paar wandelaars van ons zondagmorgengroepje zijn af en toe welwillend om een paar kilometer meer te lopen dan gebruikelijk.
De Wandeldag in Oldeberkoop is dan een leuk uitstapje.
We gaan voor de 10km, die later 12km blijkt te zijn.
We gaan een stukje door het Molenbosch en dan naar de Tjonger. Even onder de brug door en dan worden we het bos ingestuurd. Zo te zien wordt niet veel gewandeld. We steken de Tjongervallei over en komen alweer in een mooi stukje bos, met “normale” bospaden.
Dan naar de overkant van de weg om een stukje Kiekenberg te doen.
Hier is een stok (pijl) met schoenen verplaatst. Gelukkig zijn we bekend dus hij wordt op de juiste plaats gezet en wij lopen naar de rivier.
Bij de sluis bij Oudehorne steken we over en komen op een mooie rustplaats ’t Hukske van de familie Hesselink., waar we genieten van de gratis koffie. Een mooi slingerpad langs de weilanden en tot slot door het Molenbosch om bij Hotel Lunia af te sluiten op het terras.