Boornbergum 9.9.2015 - Reisverslag uit Boornbergum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Boornbergum 9.9.2015 - Reisverslag uit Boornbergum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Boornbergum 9.9.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

09 September 2015 | Nederland, Boornbergum

WIK 4-daagse Woensdagmiddag Wandelmarathon

Op Omrop Fryslan hoor ik een interview, dat we achter de geraniums weg moeten. Tja, een dergelijke oproep om 4 woensdagmiddagen de omgeving van Drachten te verkennen laat je niet aan je voorbij gaan.
Wij zijn met 5 van ons wandelclubje aangevuld met een oma en een kleinzoon.
Bij de start is het een drukte van belang. Deze marathon wordt steeds populairder. Begonnen met een 20tal wandelaars, vandaag zijn het er 10x zoveel.
Wij krijgen weer een mooie route voorgeschoteld. Zeer afwisselend.
Langs weilanden en door bossen zijn we zomaar bij de rust. Normaal gesproken is deze rust aan de vroege kant en lopen we door, maar nu nemen we het ervan en laten ons trakteren op een drankje en een snoepje. Bij het strandje worden de bijzondere toiletten met een bezoek vereerd. Dan lopen we verder langs het water. We zien mooie huizen en mooie boten. Volop groen onderweg. Een rondje door het park en dan over het fietspad, een schelpenpaadje langs de nieuwe woonwijk en het zit er weer op.
De softijs machine maakt overuren, een mooi besluit van een prachtige wandeltocht.
Volgende week maar eens zien wat de WIK voor ons in petto heeft in Terwispel.