Terwispel 16.9.2015 - Reisverslag uit Terwispel, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Terwispel 16.9.2015 - Reisverslag uit Terwispel, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Terwispel 16.9.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

16 September 2015 | Nederland, Terwispel

WSV-WIK Wandelmarathon Etappe 2

Vandaag op een nieuwe locatie. We zijn benieuwd waar we nu weer terecht komen.
Het startbordje bij de carpoolplaats wekt wat verwarring, maar wij volgen de goede weg.
Er staan al weer heel wat auto’s en die van mij mag ik in het hoge gras parkeren. Dat wordt straks nog wat want het eerste slippertje is al gemaakt.
We vertrekken en een paar spetters houden ons gezelschap. Als we het dorp verlaten is het droog en dat zal zo blijven. We lopen langs een kanaal over een zandpad. Met een paar hink-stap-sprongetjes is het prima te doen. Dan mogen we door het gras, mijn minst geliefde ondergrond. Nou ja het is maar een stukje en dan mogen we naar het asfalt.
En dan is daar ineens de wagenrust. Ze hebben het maar druk om iedereen van een natje en snoepje te voorzien. Allemaal voor niets, echt top.
Dan gaat het richting Gorredijk. We komen langs een sauna en hebben het over massage en lekkere modderbaden. Dat dat laatste sneller vervuld gaat worden weet ik dan nog niet.
We slingeren over mooie paadjes door het dorp en dan zien we in de verte de brug van Terwispel. We zijn er al weer en dan volgt een gezellige nazit.
Er zijn al wat auto’s weg, maar een collega wandelaar doet verwoede pogingen om weg te komen. Helaas dat lukt niet. Galant als we zijn scharen we ons achter de auto. Natuurlijk oppassen voor de modder. En ja hoor, de auto draait een beetje bij en ik krijg de volle laag. Lachen natuurlijk, maar de auto is los. Missie geslaagd.
Gelukkig kunnen wij via een sluiproute, maar ik vraag mij af of de tractor nog gebruikt is.
Enfin, dat horen we volgende week wel, als we naar Wijnjewoude mogen.