Jubbega 4.12.2015 - Reisverslag uit Jubbega Derde Sluis, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Jubbega 4.12.2015 - Reisverslag uit Jubbega Derde Sluis, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Jubbega 4.12.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

04 December 2015 | Nederland, Jubbega Derde Sluis

Pieten-tocht

Op zaterdag gaat Sint voor, maar het is vandaag vrijdag en er is een Pietentocht in Jubbega.
Het wandelgroepje van Ynset set útein om een hele mooie route in de omgeving van Jubbega en Hoornsterzwaag te gaan wandelen. Het weer is perfect.
Het is maar een klein groepje, maar daardoor is het contact onderling ook veel beter.
Soms zijn er bekende stukjes, die al eens bij een eerdere wandeltocht doorkruist zijn, maar er zijn ook onbekende paadjes. Leuk en dat zo dicht bij huis.
Onderweg hebben we zelfs een pauze. Wel heel basic (paal om op te zitten), maar ik had er gezien de afstand niet op gerekend. We worden ook nog verwend met een natje en een droogje.
Via Hoornsterzwaag en allerlei mooie achteraf paadjes komen we na 13 kilometer weer terug in Jubbega.
Het is dat ik niet alle weken naar Jubbega wil, maar anders zou ik wel wat vaker van de partij zijn.