Elsloo 25.12.2015 - Reisverslag uit Elslo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Elsloo 25.12.2015 - Reisverslag uit Elslo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Elsloo 25.12.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

25 December 2015 | Nederland, Elslo

46e Kerstkuier

Al 46 jaar een traditie in Elsloo en voor mij al een jaar of 4.
Als iedereen nog op bed ligt loop ik al van het ochtendgloren te genieten.
Dat het wandelen populair is blijkt wel dat de eerste groep steeds groter wordt. Bijna 70 wandelaars, waaronder veel twintig- en dertigers, lopen langs het fietspad. Langs een natuurbegraafplaats en het monument van het werkkamp. We gaan niet langs de gebaande paden door het bos, maar mooie paadjes waar ik nog nooit geweest ben. Langs de spartelvijver voor paarden en honden, waarbij de aanwezige honden dankbaar gebruik maken.
Bij het Canadameer wordt we verwarmd met gluhwein of poeiermolke. Hier mogen de honden het water niet in.
Langs het voormalige "huis" van een excentriekeling. Door de Monden en dan zijn we terug in Elsloo.
De Kerstman staat al te wachten en tijdens de snertmaaltijd worden we getrakteerd op muziek en gedichten.
Thuis gekomen is iedereen wakker en kan de kerstdag verder gevierd worden.