Bakkeveen 26.12.2015 - Reisverslag uit Bakkeveen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Bakkeveen 26.12.2015 - Reisverslag uit Bakkeveen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Bakkeveen 26.12.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

26 December 2015 | Nederland, Bakkeveen

Kerstkuier

Kerstdagen zijn dagen van traditie. Buiten de gebruikelijke festiviteiten is er de Kerstkuier in Bakkeveen.
Wij zijn dit jaar op tijd aanwezig en zien al een stelletje op pad gaan. Wij gaan er snel achteraan.
De eerste 5 kilometer worden we vergezeld door opa en kleinzoon. We kunnen ze (nog) niet overhalen om 15km te lopen.
We gaan door de bossen achter de Slotplaats en komen terug in het dorp om bij de kerk te genieten van een kopje troost met een plakje kerststol. Als we bijna weer weg zullen, schuiven vader en zoon aan en even later ook de postbode. Nadat die ook het goede genoten te hebben, gaan we weer op pad. Dit maal oostwaarts. We lopen langs het oorlogsmonument en terug door het Mandefjild. Hier zien we tot onze verbazing de brem al in bloei staan. Het voorjaar komt eraan.
Terug is het hutje-mutje vol. Wij gaan via de andere kant naar binnen en vermijden zo de rij van starters en afmelders. Maar dan moeten we nog in de rij voor de patat (of snert). Ze kunnen er bijna niet tegen bakken, want met deze temperaturen snert?
We zitten nog een beetje na en gaan dan huiswaarts. Daar wacht me nog een rondje van 5km door het DrentsFrieseWold met beide dochters en de logeerhond. De calorieën van dag 1 zijn verbrand en die van dag 2 op voorhand ook.

Fotolink: http://myalbum.com/album/TboWHvDN4qOZ