Roden 9.1.2016 - Reisverslag uit Roderwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Roden 9.1.2016 - Reisverslag uit Roderwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Roden 9.1.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

09 Januari 2016 | Nederland, Roderwolde

Flal Vrijbuiterwandeltocht

De eerste tocht van het jaar en er kan al gekozen worden. Jammer dat er 2 leuke tochten in de buurt zijn.
Ik en met mij nog 593 wandelaars gaan naar de Vrijbuiter. Een pluspunt van deze tocht is, dat je altijd wat extra's krijgt. Maar eerst moet er gewandeld worden. We trekken en masse door de mistige velden. De wind is af en toe scherp, maar van wegen als ijsbanen hebben we geen laatst meer.
Er wordt gelachen en soms is er een serieus moment. Maar bovenal zijn we blij dat we elkaar in het nieuwe jaar weer treffen.
Bij de rust is het hutje mutje vol, maar het toilet moet toch bezocht worden. We nemen koffie, de snert slaan we deze keer over. Gedrieën gaan we verder, we treffen EK, die eerst bij de inschrijftafel heeft gezeten en samen met de pijlophalers richting de rust gaat. Wij gaan verder. Het Vagevuur bewonderen we, maar besluiten toch dat het daar nog geen tijd voor is. Bij het zwembad treffen we de rest weer en besluiten om door te stappen. We lopen tenslotte nog maar een uurtje en nog een uurtje erbij en we zijn terug bij af.
We mogen door het prachtige bos bij Roden. We zien een dode boom, die leven biedt aan elfenbankjes. We zijn op zoek naar de kabouter met de rode puntmuts, maar die blijkt niet in de boom te zitten, maar gewoon met ons mee te wandelen.
Nog een stukje door Roden en we betreden de Vrijbuiter.
Wat zal de schoonmaakploeg blij zijn vanavond, maar niet heus. Het moddergehalte aan de schoenen vereist ook voor ons weer een flinke poetsbeurt.
Wij eigenen ons de grote stamtafel toe en genieten van een warm drankje dat ons wordt aangeboden door de Vrijbuiter. Daarna kiezen we voor een koud drankje, dat ons wordt aangeboden door enkele wandelaars.
Er komt zelfs een wandelaarster langs die de andere tocht heeft gelopen. Gezellige boel dus en even later wagen we ons aan de stamppot. Het smaakt prima.
Dan nemen we afscheid van elkaar en wij gaan shoppen. We hebben namelijk ook een kortingsbon gekregen voor wandelschoenen en wandelkleding. Een heel leuk extraatje, waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt.
Tja, en dan gaat het huiswaarts en moeten we het weer een week zonder onze wandelmaatjes stellen. Gelukkig komt er weer een zaterdag.

Fotolink : http://myalbum.com/album/DKPy5JXhQRRC

• 10 Januari 2016 - 13:54

Henny:

Hoi Liana,
    Je hebt weer een leuk verhaaltje gemaakt.