Drachten 27.2.2016 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Drachten 27.2.2016 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Drachten 27.2.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

27 Februari 2016 | Nederland, Drachten

WSV-WIK Goede Doelentocht

Vandaag mogen we lopen voor een beleeftuin voor Talant.
Nou ben ik niet zo'n fan van Talant, omdat ze bij ons in het dorp niet weten hoe ze een telefonische buitenlijn moeten gebruiken en ons heeft doen besluiten om de vaste telefoon eruit te gooien.
Ik ben benieuwd of ze nu hun wachtwoord wel kunnen vinden hihi, maar ik gun ze hun tuin natuurlijk wel. Dus op pad naar Drachten.
Wij krijgen weer een prachtige route voorgeschoteld. Door Kortehemmen, Boornbergum, Beetsterzwaag en Hemrik.
De dwaalgast van vorige week moet verplicht aan de lijn, om te voorkomen dat hij weer een alternatieve route neemt. Hilariteit alom, maar af en toe is er een losloopgebied en hij luistert ook prima, dus deze tocht gaat het prima.
De eerste rust is al vrij vroeg, maar we besluiten toch om voor een bakje te gaan. De volgende rust is pas over 10 km.
Over de Lippenhuisterheide en langs de Opsterlandse Compagnonsvaart komen we daar om lunchtijd aan. Helaas gaan de laatste kopjes soep aan onze neus voorbij. Gelukkig zit er nog wel wat lekkers in de tas en er is voldoende plaats om te zitten. Wie we ook zien zitten is “Mister Tocht om de Noord” himself. Leuk om hem ook eens in de hoedanigheid van wandelaar te zien.
Via de bossen van Beetsterzwaag, waar we de ooievaars bewonderen, nemen we nog een 3-minutenbankjesrust. De dwaalgast wordt weer aangelijnd, want hij was weer even uit het zicht. In het zicht hebben we nu de finishing locatie. Nog 800 meter en het zit er al weer op.
980 wandelaars hebben genoten van een prachtige zonnige wandeling en Talant kan € 5000,- op de rekening bijschrijven. Het was een topdag.

Foto's :

• 01 Maart 2016 - 15:16