Tynaarlo 16.4.2016 - Reisverslag uit Tynaarlo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Tynaarlo 16.4.2016 - Reisverslag uit Tynaarlo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Tynaarlo 16.4.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

16 April 2016 | Nederland, Tynaarlo

41ste Tynaarloër wandeldag

Vandaag weer volop keus in wandelland. De keus valt op de wandeling die het dichtste bij is en dat is in Tynaarlo. Wandelmaatje gaat met ander wandelmaatje voor de 20km en ik ga voor de 30km. Ik start iets later, maar dan hoeft ze niet zo vroeg hoeven op te staan. Ik krijg een half uur voorsprong. Tot mijn verbazing zitten er 2 mannen op mij te wachten, niet gek op mijn leeftijd haha, hun wandelmaatjes lopen de 40 km.
We nemen afscheid en gaan op pad. Er zal een mooie afwisselende route volgen. De uitzetters zijn vast in de leer geweest bij de FLAL, het blubbergehalte is prima voor elkaar. Gelukkig kunnen we goed uitwijken. We gaan over de heide, langs mooie boomsingels, af en toe een dorpje en ook wat asfalt op zijn tijd. Na 10 km hebben we de eerste rust en daar tref ik een bekende achter de controletafel, even bijkletsen. Dan gaan we verder, Jan de Wind houdt ons gezelschap, maar we kunnen hem goed trotseren. In Anloo zeg ik de echtgenoot van de controledame gedag, maar hier blijven we niet hangen. De pauze komt iets te vroeg. Na nog een lang blubberpad, zien we in de verte een paar bekende roze jassen. Twintigers in zicht en even later hebben ze ons ook in de gaten. Gezellig, we kunnen een stukje met elkaar oplopen en de laatste nieuwtjes worden uitgewisseld. Helaas splitsen onze wegen weer, maar bij de rust treffen we elkaar weer en ook de veertigers zitten op het terras. Na het goede genoten te hebben, worden we onderweg nog verwend met een versnapering. Hier worden de twintigers en de dertigers weer gescheiden. Even later laat Jan de Wind zijn toorn over ons heengaan en hij doet er nog wat water bij ook. Gelukkig jaagt de zon hem weg en kunnen we weer heerlijk genieten van de laatste loodjes.
Terug in het dorpshuis ‘t Achterhoes is het een gezellige boel en we blijven dan ook nog even hangen. Leuk dat alle afstanden aan tafel zitten en we zijn het erover eens dat het een mooie tocht was.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema