Oldeholtpade 23.4.2016 - Reisverslag uit Oldeholtpade, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Oldeholtpade 23.4.2016 - Reisverslag uit Oldeholtpade, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Oldeholtpade 23.4.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

23 April 2016 | Nederland, Oldeholtpade

Kromkamp's Lindepad

Vandaag de eerste 40 km sinds lange tijd. Het moet er toch een keer van komen.
Bij de start vele bekenden, het is er wel druk, maar er zijn zoveel tochten in de buurt dat het aantal deelnemers op 182 blijft steken.
De 25 en de 40 lopen gezamenlijk op. We verlaten het dorp aan de Noordkant. Dreigende luchten doen menigeen besluiten de cape uit de tas te halen. Gelukkig duurt het niet lang. We gaan Wolvega in en dan komt er een verrassing bij het station. Voor sommigen is dat het toilet, maar voor ons is er koffie. Geen wagenrust, maar een fietsrust. Wat een leuk initiatief, fiets/koffieman bedankt.
Wij gaan verder, weer onder de A32 door en dan door een mooi stuk natuur van de Lendevallei. Het loopt wel wat beroerd, maar ook daar komt een eind aan. In De Blesse mogen we weer genieten van een bakje troost. Via Steggerda gaan we weer de Lendevallei in. Hier is het goed te doen, behalve het laatste stukje, maar dan mogen langs het mooie fietspad langs de Lende. Aan het eind nemen we afscheid van de 25-ers die zijn bijna bij de finish, wij zijn net over de helft. De kantine van De Hoeve staat niet op het programma, wij mogen in Noordwolde pas weer de voetjes omhoog doen.
Er staat daarna nog 10 km op teller en weer gaan we een stukje door de Lendevallei. De wind haalt weer aan, zoals het al de hele dag een heen en weer is van zon, wind en druppels, jas uit, jas aan. Even later zijn we bij de N351 en dan is het nog een klein stukje naar de finish. De meesten zijn al naar huis, maar de laatsten zijn we zeker niet. De laatsten zijn we wel die het café verlaten, maar ja als je een nieuwbakken wandeltrainer in je midden hebt moet dat op gepaste manier gevierd worden.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema