Beilen 29.4.2016 - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Beilen 29.4.2016 - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Beilen 29.4.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

29 April 2016 | Nederland, Beilen

Drentse Hoogland 4 daagse Dag 2

Vandaag wordt het een tocht met een feestelijk randje. Het weer laat ons wel wat in de steek, maar gelukkig zijn we niet van suiker.
Ons wandelmaatje wordt 75 en hoe kan je dat beter vieren dan met een wandeling. Het lukt ons om haar mee te laten gaan op de 20 km. Later blijkt dat die iets langer is.
Onderweg is er een routewijziging, niet erg, want het zal er wel erg blubberig zijn geweest. Het pontje zit nog wel in de route en een paar sterke mannen zorgen dat we aan de overkant komen.
De rust is dit keer in het café van Hijken. Hier treffen we collega wandelaars uit Almelo, die hele lieve mannen hebben die hen met de auto achtervolgen. Na het uitwisselen van diverse wetenswaardigheden gaan we richting de heide.
Bij de schaapskooi genieten we van een warm hapje en gaan dan het prachtige Hijkerveld op. Het is droog geworden.
In de buurt van het Oranjekanaal rusten we kort op een bankje, de 30km lopers houden ons inmiddels gezelschap.
We verlaten de bossen en rusten uit bij de Tuinfluiter. Hier komen de meegebrachte petitfours en nog wat hartverwarmend uit de tas. Het geheel wordt samen met de koffie voorzien van slagroom en we kunnen er weer helemaal tegen voor de laatste kilometers. Hoewel er 1 van ons wel heel erg op de blarentoer is.
We doorkruisen het Brunstingerveld. Testen ons lenigheid bij een paar stiggeltjes en zijn terug in Beilen. Hier verlopen we ons, maar we worden door een attente wandelaar weer op de goede route gezet.
De EHBO wordt aan het werk gezet en dan gaat het huiswaarts, waar de jarige nog een verrassing wacht.