Beilen 30.4.2015 - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Beilen 30.4.2015 - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Beilen 30.4.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

30 April 2016 | Nederland, Beilen

Drentse Hoogland 4 daagse Dag 3

Vandaag gaan we weer voor de 30 km en er staat een hoop natuur op ons te wachten. We doorkruisen het Terhorsterzand en gaan de A28 over naar het Dwingelderveld. De rust is bij de Bosrand. Benieuwd wat ze nu weer gefröbeld hebben. Het zijn deze keer de kaboutertjes.
Na de koffie gaat het dieper het veld in. Genieten met de grote G. Hoewel het op sommige plekken wel erg modderig is. Taribush wordt ook aangedaan. De mooiste en bijzonderste rustplaats in de omgeving. De pannenkoeken zijn heerlijk en er kan al van het zonnetje worden genoten.
De plankieren staan ook op de route. Deze keer geen tegenliggers, dus we zijn er vlot over. Rond het middaguur betrekt voor ons figuurlijk de zon. We gaan op een bankje zitten om het verlies van een dierbaar wandelmaatje te verwerken. Tja, als je ouder wordt moet je steeds vaker afscheid nemen.
We gaan in Spier nogmaals zitten, gelukkig zijn er wat wandelaars die met ons meegelopen zijn en voor wat afleiding zorgen.
Gezamenlijk blubberen we verder. We steken wederom de A28 over en gaan nogmaals door het Terhorsterzand. Bij de laatste rust in de Landwinkel laat ik mij verwennen door een voetmassage. De soep is inmiddels koud, maar smaakt nog prima. Nog een paar kilometer en we zijn weer bij café het Zwaantje.
Het was in vandaag in alle opzichten een pittige dag.