Beilen 1.5.2016 - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Beilen 1.5.2016 - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Beilen 1.5.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

01 Mei 2016 | Nederland, Beilen

Drentse Hoogland 4daagse Dag 4

Vandaag helaas de laatste dag alweer. Kwamen gisteren de onverhard liefhebbers volledig aan hun trekken, vandaag was het wat meer voor de asfaltjunks. De dag was er niet minder om.
Vandaag gaan we noordwaarts en ja dan moet je eerst het dorp uit. Bij een vriendelijke kippenboer mogen we gebruik maken van het toilet. We gaan de spoorlijn over, de spoorlijn met een verhaal. Een stuk bos en dan weer de spoorlijn over op weg naar Hooghalen. We raken aan de klets met nog wandelmaatje die heel veel weet hoe je een route moet uitzetten. Genoeg stof om over te praten dus. In Hooghalen laten we ons de koffie goed smaken. Weer steken we de spoorlijn over. Langs de camping, het bos in en dan over de heide waar Drenthe zo beroemd om is. Er is even wat verwarring over de pijlen, want er is nog een andere tocht in de buurt, maar we verlopen ons niet.
Na de 2de stempelpost is er de mogelijkheid om een extra rondje te doen over kamp Westerbork. Hoewel we hier vaker zijn geweest, gaan we toch. Langs de Sterrenwacht met zijn enorme schotels en dan het kamp zelf. Het blijft indrukwekkend. Het gaat richting 4 mei en dat is te merken aan het aantal bezoekers. Fijn dat de 102.000 mensen die vanuit hier niet terug kwamen niet vergeten worden.
Wij gaan terug om een bakje bij het Bezoekerscentrum. Het is inmiddels stralend mooi weer geworden en de jas is ook allang uit. Verder gaat het naar het leuke Mummelhuus in Klateringen. Onderweg treffen we een aantal 4 daagse debutanten en wandelmaatje geeft ze graag advies. Bij het Mummelhuus hoor ik ze zeggen dat ze hopen dat ze die aardig man in Nijmegen ook tegenkomen. Ik help het ze hopen.
De laatste kilometers zijn zo afgelegd en er wordt nog gezongen uit het Lalaboekje van de brandweer van Beuningen.
De tocht wordt, samen met een toekomstige Santiagogangster afgesloten op het terras.
Organisatie bedankt voor de leuke dagen die jullie ons gegeven hebben.